۱
سایت رتبه بندی استاتیستا اعلام کرد:

بازار پررونقی برای صنعت دارو در پیش است

تاریخ انتشار :
شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۲۷۰
بازار پررونقی برای صنعت دارو در پیش است
سالم خبر: با افزایش نرخ رشد اقتصادی در دنیا و افزایش سطح رفاه مردم ، توجه به بهداشت و سلامت هم بیشتر شده است و به همین دلیل درآمد صنعت داروسازی با سرعت زیادی رشد کرده است.

براساس گزارشی که اخیرا توسط سازمان سلامت و داروی  امریکا منتشر کرده است درآمد شرکت های  داروسازی در  کشورهای در حال توسعه و بازارهای در حال گذار بیش از کشورهای توسعه یافته و صنعتی خواهد بود و دلیل آن تغییر استانداردهای زندگی در این کشورها است.
در  بخشی از این گزارش آمده  است: درآمد صنعت داروسازی در سالهای اخیر با سرعت زیادی رشد کرده است و انتظار می رود این روند تا انتهای سال جاری  میلادی هم ادامه داشته باشد . اما سوال اصلی این است که بالاترین نرخ رشد درآمد در کدام یک از کشورها دیده می شود و کدام کشور رکورد کمترین نرخ رشد درآمد را خواهد داشت؟ اهمیت این مساله برای شرکت های داروسازی است که برنامه هایی برای بازاریابی در  کشورهای دیگر دارند و قصد شناسایی بازارهای بالقوه برای سرمایه گذاری را دارند.

به گزارش  سایت رتبه بندی استاتیستا،درآمد صنعت داروسازی در سال ۲۰۱۸ میلادی ۳.۹ درصد نسبت به سال ۲۰۱۵ بیشتر خواهد بود که  در دسته بندی کشورها به کشورهای صنعتی و کشورهای در حال گذار، بالاترین نرخ رشد به اقتصادهای درحال گذار تعلق خواهد داشت. در این بازه زمانی نرخ رشد درآمد صنعت دارو در بازارهای در حال گذار دنیا ۶ درصد است در حالی که کشورهای صنعتی و توسعه یافته شاهد افزایش ۲.۱ درصدی درآمد خود در بازه مورد مطالعه هستند . دلیل این مساله هم رشد تدریجی درآمد مردم در کشورهای در حال توسعه و افزایش توجه به مساله بهداشت و درمان در این کشورها است.   

از سوی دیگر تغییرات دموگرافیک و افزایش سن جمعیت هم عامل دیگری است که رشد درآمد صنعت دارو در این کشورها را به همراه خواهد آورد.

اما اگر اقدام به مطالعه و بررسی درآمد صنعت دارو در مناطق مختلف دنیا کنیم، به این  نتیجه می رسیم که نرخ رشد  درآمد صنعت دارو در کشورهای آسیا-پاسفیک در فاصله سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ میلادی بیش از دیگر  مناطق است.در این بازه زمانی درآمد صنعت دارو در این منطقه ۶.۱ درصد رشد می کند که بالاترین نرخ رشد در دنیا خواهد بود.

نرخ رشد درآمد صنعت دارو در کشورهای خاورمیانه و شمال افریقا در بازه زمانی ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ میلادی ۴.۱ درصد و در کشورهای امریکای شمالی ۲.۵ درصد خواهد بود .

کشورهای اروپای شرقی هم  شاهد رشد ۴.۷ درصدی درآمد صنعت دارو در سه سال مورد مطالعه خواهند بود و این  نشان از افزایش توجه مردم به درمان و بهداشت  در این کشورها دارد . کشورهای اروپای شرقی به اندازه کشورهای غرب اروپا توسعه یافته نیستند و می توان آنها را در جرگه اقتصادهای در حال گذار در دنیا دانست.

سازمان بهداشت جهانی در گزارشی با اشاره به رشد انتظاری درآمد صنعت دارو در دنیا تا انتهای سال جاری نوشت: در سال های پیش رو ، صنعت دارو و بهداشت و سلامت یکی از فعال ترین و بهترین صنایع در کشورهای امریکا ، اروپای غربی ، امریکای شمالی و چین خواهد بود. این صنعت در کشورهای مذکور درآمد زیادی ایجاد می کند و فرصت رشد بالایی دارد.

از سویی دیگر فرصت های سرمایه گذاری در صنعت داروسازی در کشورهای در حال توسعه بسیار زیاد خواهد بود و این مساله نشان می دهد که بازار پتانسیل بسیار بالایی دارد. با توجه به این گزارش ها به نظر می رسد که سال های خوبی در پیش روی صنعت داروسازی است و در صورتی که بازار هدف به درستی انتخاب شود می توان انتظار داشت ، حوزه بسیار پر رونقی برای سرمایه گذاری و فعالیت است.
 
 
کد مطلب : ۲۷۰
برچسب ها
صنعت داروسازی
نام شما

آدرس ايميل شما