۰

تولید کیت تشخیص سالک در کشور

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب : ۲۱۲۶
تولید کیت تشخیص سالک در کشور
سالم خبر : معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا سال گذشته کیت تشخیص سالک از خارج وارد می شد، اما امسال انستیتو پاستور این کیت را تولید کرد و با استفاده از همین وسیله تشخیصی داخلی، زلزله زدگان کرمانشاه غربالگری شدند و این بیماری در این منطقه کنترل شد. 

به گزارش سالم خبر از ایرنا، دکتر علیرضا رییسی با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر انستیتو پاستور خط تولید کیت تشخیص سالک را راه اندازی کرده و نیاز کشور به این وسیله در داخل تامین و عرضه می شود. 

وی گفت: پس از وقوع زلزله در کرمانشاه، تیم های بهداشتی و درمانی مستقر کردیم و تمام افراد، تحت پوشش ارائه خدمات بهداشتی و پیشگیری از بیماری های جسمی و روانی از جمله سالک قرار گرفتند و افزایش نامتعارف این بیماری را در منطقه زلزله زده کرمانشاه شاهد نبودیم.

 دکتر رییسی ادامه داد: پس از زلزله کرمانشاه با توجه به اینکه زمستان سال 96 آنفلوآنزا شیوع پیدا کرده بود، مواردی از افزایش این بیماری مشاهده شد، بنابراین تصمیم جدی گرفته شد تا واکسن آنفلوانزا به همه افراد زلزله زده ترزیق شود تا همه گیری نداشته باشیم و این کار انجام شد.

 معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: زلزله کرمانشاه تجربه بهداشتی و درمانی بی نظیری برای کشور بود و پس از انجام واکسیناسیون، همه گیری آنفلوآنزا نداشتیم و این بیماری نیز مهار شد. 

وی گفت: نگرانی وزارت بهداشت فقط نخاله هایی است که در فصل گرما باعث بروز بیماری سالک و برخی بیماری های واگیر می شد، به همین دلیل تیم هایی از دانشگاه های علوم پزشکی ایران و تهران به این استان اعزام شدند و به کمک استانداری کرمانشاه، سالک نیز تحت کنترل درآمد. 

دکتر رییسی در پایان افزود: واکسن کزاز نیز برای بیمارانی که در بیمارستان های کرمانشاه بستری بودند، ترزیق شد. تیم های سیار دندانپزشکی نیز در کرمانشاه مستقر هستند و این نوع خدمات نیز به صورت گسترده و وسیع به هموطنان ارائه می شود.
کد مطلب : ۲۱۲۶
نام شما

آدرس ايميل شما