۰
تا سال ۲۰۲۰ میلادی ، ۴۲۵ هزار نفر بر اثر بیماری ایدز مجبور به ترک دنیا هستند

۶.۵ هزار میلیارد دلار برای مقابله با بیماری ایدز در جهان هزینه شده است

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۱۹۸۸
۶.۵ هزار میلیارد دلار برای مقابله با بیماری ایدز در جهان هزینه شده است
 سالم خبر: سازمان بین المللی کار در آخرین گزارش خود اعلام کرد به دلیل فوت شمار زیادی از بیماران مبتلا به ایدز و نا توانی شمار دیگری در اثر ضعف و تاثیر بسیار این بیماری روی قدرت بدنی بیماران، از سال ۲۰۰۵ میلادی میزان درآمد و گردش مالی در جهان تاکنون دچار رکود شده است.
 
به گزارش سالم خبر انتظار می رود در فاصله سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۰ میلادی میزان درآمد اقتصاد جهانی در اثر شیوع بیماری ایدز در دنیا سالانه  ۷.۲ میلیارد دلار کاهش پیدا کند. البته باید در نظر داشت که در سال ۲۰۰۵ میلادی هزینه ای که این بیماری به اقتصاد دنیا تحمیل کرده بود برابر با ۱۷ میلیارد دلار بود .دلیل کاهش این هزینه را می توان  افزایش اگاهی مردم به بیماری و شروع سریع تر درمان دانست که باعث می‌شود تا مدت زمان بیشتری با وجود بیماری به اشتغال مشغول باشند و در نهایت هزینه ناشی  از کاهش شمار نیروی کار برای اقتصاد  جهان کمتر شود.
 
طبق این گزارش تا سال ۲۰۲۰ میلادی ، ۴۲۵ هزار نفر در دنیا در اثر بیماری ایدز از دنیا خواهند رفت که این افراد در صورت عدم ابتلا به این بیماری می توانستند نیروی کاری فعال و اثر گذاری در اقتصاد کشورها باشند.
 
ویروسHIV و بیماری ایدز هر ساله شمار بسیاری از مردم را درگیر می کند.آمار نشان می دهد در فاصله سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ میلادی ۵۶۲.۶ میلیارد دلار برای درمان  این بیماری هزینه شده است. میزان هزینه سالانه  برای درمان بیماران مبتلا به ایدز در دنیا در سال ۲۰۱۳ میلادی به اوج خود رسید و از مرز ۴۹.۷ میلیارد دلار گذشت.
 
طبق این گزارش در کشورهای کم درآمد میزان هزینه صرف شده به ازای هر نفر برای درمان بیماری برابر با ۱۰۰ دلار در سال است در حالی که در کشورهای ثروتمند بالغ بر ۵ هزار دلار در هر سال برای درمان و کنترل این بیماری هزینه می شود. این هزینه ای است که کشورها می پردازند و تمامی مردمی که در آن کشور ساکن هستند ، فارغ از اینکه به این بیماری مبتلا هستند یا خیر باید آن هزینه را پرداخت کنند.
 
علاوه بر هزینه ای که این بیماری به اقتصاد تحمیل می کند و انسانهایی که به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می دهند،کم شدن شمار نیروی کار فعال هم یک معضل بسیار مهم است.
 
در این گزارش هزینه های پنهان  بیماری ایدز  هم مورد مطالعه قرار گرفته است.
 
در قاره افریقا بیشترین شمار مبتلایان به این بیماری دیده می شود. در سال ۲۰۱۵ میلادی ۲۴.۴ میلیون نفر مبتلا به ایدز در کشورهای جنوب صحرای افریقا زندگی می کردند. این در حالیست که تنها ۰،۵ درصد از بودجه ای که در کشورهای ثروتمند برای کنترل و درمان این بیماری صرف می شد از طریق کمک مالی به این افراد تعلق می گرفت.
 
 در پایان باید گفت در کشورهای صنعتی در سال ۲۰۱۵ میلادی ۶۰ درصد از مجموع هزینه های درمانی دولتها برای مقابله با اچ ای  وی صرف شده است. در این سال  کشورهای مذکور ۹.۷ هزار میلیارد دلار برای هزینه های درمانی صرف کردند  که ۶.۵ هزار میلیارد دلار از این مبلغ صرف مقابله با بیماری ایدز و درمان مبتلایان شده است. این بیماری اهمیت زیادی برای  دولتمردان دارد و باید برای مقابله با آن  سرمایه گذاری زیادی شود.
 
 
کد مطلب : ۱۹۸۸
نام شما

آدرس ايميل شما