۰

تاکید هاشمی بر تشدید نظارت ها بر توزیع و پخش داروها

تاریخ انتشار :
شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب : ۱۹۷۳
تاکید هاشمی بر تشدید نظارت ها بر توزیع و پخش داروها
سالم خبر : دکتر هاشمی وزیر بهداشت در همایش معاونین غذا و داروی سراسر کشور عنوان کرد:خوشبختانه با همکاری سایر بخشها ، یک سوم خریدهای دارویی انجام گرفته است .
 
به گزارش ایفدانا  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران : دکتر هاشمی وزیر بهداشت در همایش معاونین غذا و داروی سراسر کشور عنوان کرد:خوشبختانه با همکاری سایر بخشها ، یک سوم خریدهای دارویی انجام گرفته است .

وی گفت: معاونین غذا و دارو باید نسبت به نظام کسب اطلاعات و واکنش سریع توجه داشته باشند  و جهت تکمیل اطلاعات به ستاد تدابیر ویژه کمک نمایند.

دکتر هاشمی  با تاکید بر تشدید نظارت ها بیان کرد: هر نوع احتکاری جرم است و باید با آن به شدت برخورد شود .در این شرایط ملاحظات شخصی کنار گذاشته شود و مطابق با قانون عمل شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد:بر شبکه های توزیع و پخش داروها نظارت دقیق وجود داشته باشد، همچنین کنترل نسخ   باید مورد توجه قرار گیرد .

وی  افزود: یک سری دارو هستند که جزء لیست مورد تایید سازمان غذا و دارو نیست ، لذا حق تجویز آن وجود ندارد لذا در صورت مشاهده با متخلفان برخورد می شود.

 دکتر هاشمی خاطر نشان کرد: یک نکته وجود دارد و آن تامین داروی بیماران خاص است که باید در روند توزیع آن خللی وارد نشود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: خود را بجای مردم بگذاریم ، شرایط آنها را درک کنیم و تمام تلاش خود را نماییم تا باری از دوش آنها برداشته شود.

ایشان بر تقویت اقتصاد مقاومتی، ارائه خدمات باکیفیت و حمایت از تولید داخلی تاکید کرد و افزود: با نظارت صحیح و ارزیابی عملکرد امیدوارم در ماههای پیش رو ، در بحث تامین دارو و تجهیزات آسیبی به مردم  وارد نشود .

گفتنی است در این همایش از دانشگاههای برتر در حوزه معاونت غذا و دارو با اهدا لوح ،قدردانی شد.همچنین از دکتر ولایی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران بخاطر میزبانی این همایش تقدیر صورت گرفت.
 
کد مطلب : ۱۹۷۳
نام شما

آدرس ايميل شما