۰

نرخ مرگ‌ومیر مادران در آمریکا افزایش یافته است

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۱۹۲۰
نرخ مرگ‌ومیر مادران در آمریکا افزایش یافته است
سالم خبر : مطالعات آماری نشان می‌دهد که نرخ مرگ و میر مادران در سطح جهان به نصف کاهش پیدا کرده اما در ایالات متحده این رقم دو برابر شده است.
 
به گزارش سالم خبر از ایسنا، نتایج بررسی‌ها حاکیست درحالیکه نرخ مرگ و میر مادران تقریبا در سطح جهان به نصف کاهش پیدا کرده آمریکا در رتبه چهل و هفتمِ جهان در این رتبه‌بندی جای گرفته و نیز جایگاه نخست را در میان کشورهای توسعه‌یافته به خود اختصاص داده است.

با وجود تکنولوژی‌های پیشرفته و بهترین دانشکده‌های پزشکی در آمریکا و اختصاص بودجه کافی برای تامین هزینه‌های درمانی به شهروندان نرخ مرگ ومیر مادران در این کشور قابل قبول نیست. هر ساله حدود ۴ میلیون زن در این کشور وضع حمل می‌کنند که روزانه حداقل دو نفر از آنان جان خود را از دست می‌دهند.

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که تعداد مرگ و میرهای مادران در این کشور بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۴ افزایش یافته است. علاوه بر این، آمریکا تنها کشور صنعتی توسعه یافته‌ای است که در سال‌های اخیر مرگ و میر مادران در آن افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک نیوز، طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا بیشترین عوامل مرگ و میرهای ناشی از بارداری قابل پیشگیری است و می‌توان از ۶۰ درصد چنین مرگ و میرهایی جلوگیری کرد.
کد مطلب : ۱۹۲۰
نام شما

آدرس ايميل شما