۰

 هزینه ۱.۲ هزار میلیارد دلاری چاقی برای اقتصاد جهان

تاریخ انتشار :
شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : ۱۷۶۶
 هزینه ۱.۲ هزار میلیارد دلاری چاقی برای اقتصاد جهان
 سالم خبر: شمار افراد چاق در سال‌های اخیر دردنیا افزایش یافته است. چاقی این افراد زمینه ساز ایجاد بیماری‌های مختلفی در  انسانها می‌شود ضمن آنکه هزینه های کلانی را به اقتصاد جهان تحمیل می کند. به همین دلیل نیز سازمان‌های جهانی بارها در مورد ضرورت عدم استفاده از غذاهای پر چرب و آماده و عدم تحرک هشدار داده اند و تاکید کرده اند که  شانس ابتلا به بسیاری از بیماریهای مهلک در افراد چاق بیشتر از افراد دارای وزن نرمال است.
 
به گزارش سالم خبر، فدراسیون چاقی جهانی در گزارش اخیر خود اعلام کرد تا سال ۲۰۲۵ میلادی شمار افراد چاق دردنیا به ۲.۷ میلیارد نفر می رسد  که معادل یک چهارم جمعیت کل دنیا خواهد بود.طبق این گزارش بسیاری از این افراد به دلیل اضافه وزن و چاقی به بیماریهایی مبتلا میشوند که نیازمند درمان های طولانی و بعضا بی نتیجه و پرداخت هزینه های درمانی کلان هستند.
 
به گزارش مرکز بهداشت و سلامت امریکا هزینه های ناشی از بیماریهایی که به دلیل چاقی  ایجاد می شود تا سال ۲۰۲۵ به بالغ بر ۱.۲ هزار میلیارد دلار می رسد .این هزینه ای است که  به اقتصاد جهان تحمیل می شود ولی ۴۶ درصد از این هزینه  به اقتصاد امریکا تحمیل خواهد شد زیرا این کشور دارای نرخ بالای چاقی به خصوص در میان کودکان و نوجوانان است که تهدیدی جدی برای سلامت نسل آینده امریکا است.
 
 طبق این گزارش چاقی و سیگار دو دلیل اصلی افزایش شمار بیماران مبتلا به سرطان، حمله های قلبی، سکته قلبی و دیابت در دنیا هستند. این بیماریها که در دسته بیماریهای غیرواگیردار قرار دارند آسیب زیادی به سلامت افراد وارد می کنند و اصلی ترین عامل مرگ در دنیای امروز محسوب می شوند. این بیماریها در دسته بیماریهایی قرار دارند  که پروسه درمانی بسیار طولانی و پر هزینه دارند و شماری از آنها قابل درمان نیستند به همین دلیل تلاش برای عدم ابتلا به این بیماریها می تواند  بهترین راه مقابله با انها باشد.
 
امریکا بزرگترین قربانی چاقی
 
بیشترین هزینه ناشی از چاقی و بیماریهای مرتبط با آن به اقتصاد امریکا تحمیل می شود. در سال ۲۰۱۴ هزینه بیماریهای ناشی از چاقی در امریکا بالغ بر ۳۲۵ میلیارد دلار بوده است ولی تا سال ۲۰۲۵ هزینه ای که چاقی و بیماریهای مرتبط با آن به اقتصاد دنیا تحمیل می کند بالغ بر ۵۵۵ میلیارد دلار می شود . یک دلیل مهم در افزایش هزینه  ناشی از چاقی روی اقتصاد  امریکا را می توان افزایش هزینه های درمانی در این کشور دانست.هزینه ناشی از بیماریهای مرتبط با چاقی در کشور بریتانیا در سال ۲۰۱۴ برابر با ۱۹ میلیارد دلار بود و تا سال ۲۰۲۵ به مرز ۳۱ میلیارد دلار می رسد.
 
کارشناسان این مرکز مطالعاتی  پیش بینی کرده اند در فاصله سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۵ میلادی ، امریکا ۴.۲ هزار میلیارد دلار برای درمان بیماریهای مرتبط با چاقی هزینه خواهد کرد در حالی که هزینه صرف شده در کشور آلمان برابر با ۳۹۰ میلیارد دلار و هزینه صرف شده در برزیل برابر با ۲۵ میلیارد  دلار خواهد بود  اما بریتانیا که در سالهای اخیر آمار افراد دچار اضافه وزن در این کشور افزایش یافته است تا سال ۲۰۲۵ میلادی بالغ بر ۲۳۷ میلیارد دلار برای درمان این بیماریها هزینه می کند. البته این هزینه ها در شرایطی  به اقتصاد تحمیل می شود که این هشدار در مورد وضعیت چاقی در دنیا نادیده گرفته شوند و تلاشی برای مقابله با افزایش اضافه وزن در مردم  انجام نشود.
 
 در صورتی که کاهش وزن  به یک ضرورت در دنیا تبدیل شود و مردم سبک زندگی خود را اصلاح کنند، می توان انتظار داشت شمار افراد چاق دردنیا  تا سال ۲۰۲۵ کمتر از برآورد اعلام شده، بشود و هزینه کمتری به اقتصاد تحمیل شود.
 
 
کد مطلب : ۱۷۶۶
نام شما

آدرس ايميل شما