۰

کاهش مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب : ۱۶۶۱
کاهش مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک
سالم خبر : طرح آزمایشی با همت واحد آموزش و تحیقات غذا و دارو قزوین و با همکاری موسس و مسئولین فنی داروخانه ها در بعضی از داروخانه‌ها‌ ی قزوین اجرا شد.
 
به گزارش ایفدانا به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی قزوین طرح آزمایشی با همت واحد آموزش و تحیقات غذا و د ارو قزوین و با همکاری موسس و مسئولین فنی داروخانه‌ها در بعضی از داروخانه‌ها ی قزوین اجرا شد.

دکتر امید کارآگاه، مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر معاونت غذا و دارو قزوین خبر داد:

به منظور افزایش آگاهی در ارتباط با نحوه صحیح مصرف داروها و ارتقای فرهنگ دارویی عموم مردم، به همت واحد آموزش و تحقیقات معاونت غذا و دارو، با همکاری موسس و مسئولین فنی داروخانه‌ها پیام دارویی  تحت عنوان از اصرار به پزشک معالج خود برای تجویز آنتی بیوتیک و یا مصرف خودسرانه آن بپرهیزید در فیش های صادره از داروخانه ها درج شد.مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر بیان کرد : این طرح به صورت آزمایشی در تعدادی از داروخانه ها استان انجام شده و امید است در تمامی داروخانه های استان به صورت مداوم اجرا شود. در پایان دکتر امید کارآگاه از شهروندان درخواست کرد که  هم راستا با اهداف سازمان غذا و دارو با به کارگیری توصیه های درمانی مناسب از مصرف خودسرانه دارو خودداری نمایند و در جهت ارتقای فرهنگ دارویی جامعه بکوشند.
کد مطلب : ۱۶۶۱
برچسب ها
آنتی بیوتیک‌
نام شما

آدرس ايميل شما