۰
سید احمدرضا دستغیب، رئیس کل دیوان محاسبات کشور:

ثبت سفارش دارو در کشور دچار لجام گسیختگی است

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۹
کد مطلب : ۱۶۵۶۴
ثبت سفارش دارو در کشور دچار لجام گسیختگی است
سالم‌خبر: رئیس کل دیوان محاسبات کشور، گفت: باید نقش ارز اختصاص یافته در بهای تمام شده کالاها نیز مشخص و به دیوان محاسبات کشور اعلام شود.

سید احمدرضا دستغیب در جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه باید مسئولیت‌ها در حوزه دارو و بهداشت مشخص باشد و در مسیر انجام وظیفه، دستگاه‌ها هماهنگی لازم را داشته باشند، گفت: باید موضوعات مبتلا به بخش دارو شکافته شده و به صورت جزء به جزء مورد بررسی قرار گیرند تا راهکارهای لازم برای رفع
مشکلات ارائه شود.

وی بیان کرد: بخش‌های مختلف کشور به عنوان قوه عاقله باید برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم را داشته باشند و در این زمینه توجیهات قابل قبول نیست.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور اولویت‌گذاری‌ها و تعیین موارد مهم و اولویت دار را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: ایراد اصلی در اختصاص ارز نیست بلکه مشکل اساسی، لجام‌گسیختگی در ثبت سفارش دارو است بنابراین باید ثبت سفارش‌ها بر اساس نیاز جامعه و اولویت‌های تعیین شده باشد.

دستغیب
اظهار کرد: هرچند که اهمیت تامین دارو در کشور بسیار بالاست، اما باید نقش ارز اختصاص یافته در بهای تمام شده کالاها نیز مشخص و به دیوان محاسبات کشور اعلام شود تا بتوانیم سهم و نقش ارز را در تامین دارو و تجهیزات تعیین و محاسبه کنیم. این کار باعث می‌شود که هم گزارش‌ها واقع‌بینانه‌تر باشد و هم سازمان‌ها در عملکرد خود بهتر عمل کنند.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود که مصرف نیز مدیریت شود و میزان تخصیص‌ها متناسب با مصرف واقعی جامعه باشد.
کد مطلب : ۱۶۵۶۴
نام شما

آدرس ايميل شما