۰

۱۲ میلیون نفر رایگان بیمه هستند

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۱۶۳۴۵
۱۲ میلیون نفر رایگان بیمه هستند
سالم خبر: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در دولت سیزدهم ۱۲ میلیون نفر رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و ۹۵ درصد هزینه‌های بستری درمانی آنها رایگان است.

به گزارش سالم خبر، محمد مهدی ناصحی در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات در جمع خبرنگاران افزود: سازمان بیمه سلامت در دولت سیزدهم گامهای مهمی در بحث سیاست گذاری، اجرایی و تامین منابع برداشته و اکنون ۴۵ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند و از این تعداد زیر چتر حمایت صندوق بیمه همگانی با پوشش ۱۷ میلیون نفر هستند.

وی با بیان اینکه در مراکز دولتی صد در صد هزینه ها برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی رایگان است، افزود: ۲ میلیون بیمار سرطانی، مزمن ، اعصاب و روان و غیره در صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج نشان دار شدند و هفت هزار میلیارد ریال بودجه این صندوق است.

وی با اشاره به پوشش ۹۸ درصدی نسخه نویسی الکترونیک، تصریح کرد: بسیاری از بیماریهای توانبخشی تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفته، و توجه ویژه ای به بیماران اوتیسم داشته و هزینه های درمانی را حتی در بخش خصوصی پرداخت می کنیم.

ناصحی تصریح کرد: سالانه ۲هزار میلیارد ریال برای درمان زوجین نابارور هزینه می کنیم و هزینه های درمانی مادران باردار نیز رایگان است.

وی با اشاره به کاهش خطای نسخه نویسی الکترونیک، تصریح کرد: ثبت شیرخشک در سامانه تی تک نیز با همکاری سازمان بیمه سلامت انجام می شود و از ماه آینده با دستور سازمان غذا و دارو با ارایه کد ملی شیرخشک عرضه می شود.
کد مطلب : ۱۶۳۴۵
نام شما

آدرس ايميل شما