۰

بانک اطلاعاتی بیماران سرطانی ساماندهی می‌شود

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب : ۱۶۲۳۸
بانک اطلاعاتی بیماران سرطانی ساماندهی می‌شود
سالم خبر: عضو هیات مدیره شبکه ملی سرطان گفت: اطلاعات بیماران، نحوه پراکندگی انواع سرطان و در نهایت مسیر درمان بیماری با برنامه‌ریزی شبکه ملی سرطان به شیوه متمرکز ساماندهی می‌شود تا دانشگاه‌های علوم پزشکی و خیریه‌های فعال در حوزه درمان این بیماری به آن دسترسی داشته ‌باشند.

به گزارش سالم خبر از معاونت ارتباطات و جذب مشارکت‌های مردمی مرکز کنترل سرطان ایران، هوشنگ ادهمی با اشاره به اجرای طرح مدیریت بهینه و جامع بیماران مبتلا به سرطان و یکپارچه‌سازی اطلاعات بیماران، افزود: با اجرای این طرح، نیازمندی‌های بیماران شناسایی می‌شود.

وی با بیان اینکه سامانه یکپارچه شبکه ملی خیرین پشتوانه تأمین دارو برای بیماران مبتلا به سرطان خواهد بود، گفت: این سامانه علاوه بر اینکه مدارک بیماران را راستی‌آزمایی می‌کند، بیمارانی که نسخه‌های درمانی پرهزینه‌ای دارند، هم شناسایی کرده و با ارجاع به خیریه‌های این حوزه امکان تهیه داروهای این بیماران را نیز فراهم می‌کند.

ادهمی با اشاره به اینکه تاکنون سامانه منسجم و یکپارچه از اطلاعات بیمارانسرطانی وجود نداشته است، یادآور شد: مبتلایان سرطان به سطوح مختلفی از خدمات تخصصی نیازمند هستند و امیدواریم با یکپارچه‌سازی اطلاعات، بیماران از نحوه درمان، پراکندگی انواع سرطان و آخرین شیوه‌های درمانی روز دنیا و خدماتی که خیریه‌های هم‌راستا ارائه می‌دهند، بهره‌مند شوند.

عضو هیات مدیره شبکه ملی سرطان افزود: خیرین سلامت تلاش دارند، همه ابعاد درمان بیماری بر اساس استانداردهای بین‌المللی را در اختیار بیماران قرار دهند و اکنون مؤسسه کنترل سرطان ایرانیان مراقبت‌های حمایتی و تسکینی را به بیماران در ۶ شهر به صورت حضوری و در کل کشور از طریق تماس تلفنی و ۲۴ ساعته ارائه می‌دهد.

مدیرعامل مرکز کنترل سرطان ایران، از هم‌افزایی ۶۱ خیریه حوزه سرطان برای دسترسی عادلانه خدمات و مراقبت‌ها در بیماری سرطان خبر داد و با اشاره به برگزاری همایش دسترسی عادلانه همگانی به خدمات و مراقبت‌ها در بیماری سرطان، افزود: این همایش ۱۶ بهمن در هفته سرطان و روز مشارکت‌های اجتماعی، با شعار «بشناسیم، همصدا شویم و تأثیرگذار باشیم»، برگزار خواهد شد تا مرهمی بر رنج بیماران و خانواده آنان باشند.

محمد جهانگیری تصریح کرد: همایش دسترسی عادلانه همگانی به خدمات و مراقبت‌ها در بیماری سرطانبه منظور ایجاد همگرایی مؤسسات خیریه حوزه سرطان برگزار می‌شود تا بتوانیم قدمی برای رفع دغدغه‌های بیماران و خانواده‌های آنان برداریم.

وی با بیان اینکه بررسی میزان دستیابی ایران به شعارهای سه گانه جهانی روز سرطان، هم افزایی حوزه اجتماعی و دستاوردهای شبکه از اهداف برگزاری این همایش است، افزود: شبکه ملی سرطان برای بررسی نحوه مداخله در سیستم ارائه خدمات به ویژه تهیه دارو و تجهیزات سرطان، مددکاری اجتماعی و خدمات و آموزش مؤسسات خیریه، الگویی را با کمک مرکز کنترل سرطان ایرانیان طراحی کرده که این طرح آزمایشی اکنون در قم در حال اجرا است و در روز همایش به اعضای شبکه ملی سرطان معرفی می‌شود.

عضو هیأت مدیره شبکه ملی سرطان، با اشاره به پیشبرد اهداف خیریه‌ها با اجرای مدیریت بهینه و جامع بیماران مبتلا به سرطان، اظهار داشت: اجرای این طرح موجب همگرایی ارکان نظام اعم از دولت، تشکل‌های مردم‌نهاد، مؤسسات خیریه، دانشگاه‌های علوم‌پزشکی، سازمان‌های بیمه‌گر، استانداری، سایر ذی‌نفعان حوزه‌های اجتماعی در موضوعات پیشگیری و تشخیص زودهنگام خواهد شد که در نشست تخصصی به اشتراک گذاشته می‌شود.

جهانگیری تأکید کرد: در این نشست خیریه‌های فعال حوزه سرطان با مدل مدیریت بهینه و جامع مبتلایان سرطان که با همکاری دانشگاه علم پزشکی در قم در حال اجرا است، آشنا می‌شوند تا این طرح را در سایر استان‌ها با کمک مکسا، شبکه ملی خیرین و دانشگاه‌های علوم‌پزشکی اجرا کنند.

وی درباره طرح صندوق مشارکتی در حوزه توسعه فناوری‌های نوین حوزه سرطان که از محورهای اصلی این همایش است، گفت: این صندوق یکی از کارهای مهم و نوآورانه در توسعه اقتصاد سلامت است که با مشارکت بخش دولتی، خصوصی و خیریه‌ها شکل گرفته است تا بتوانیم هم به شرکت‌های دانش بنیان و هم توسعه خدمات سلامت و کاهش هزینه‌ها کمک کنیم و خدمات دانش بنیان را در حوزه‌های مختلف از جمله سرطان توسعه دهیم.

به گزارش ایرنا، هفته ملی مبازره با سرطان از هفتم تا پانزدهم بهمن با شعار «من مسئولم برای پیشگیری از سرطان خودم، خانواده‌ام و جامعه‌ام» اعلام شده است.

«روش های خودمراقبتی برای پیشگیری از سرطان را بشناسیم»، «در پایگاههای سلامت برای تشخیص زودهنگام سرطان منتظر شما هستیم.»، «با مراجعه به پایگاههای سلامت به طور رایگان از وضعیت جسمی خود مطلع شویم.»، «همین الان اقدام کنیم ، برای پیشگیری از سرطان»، «روش های درمانی سرطان پیشرفت کرده است ، فقط باید زودتر اقدام کنیم.» و «عوامل خطر در پیشگیری از سرطان‌ها را بشناسیم.» از جمله پیام های اصلی این هفته است.
کد مطلب : ۱۶۲۳۸
نام شما

آدرس ايميل شما