۰
خسرو حیدری، مدیر انجمن حامی تجهیزات پزشکی و دارویی:

وقتی بودجه نیست مگر با اولتیماتوم می‌توان مشکل حوزه سلامت را حل کرد؟

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب : ۱۶۱۷۰
وقتی بودجه نیست مگر با اولتیماتوم می‌توان مشکل حوزه سلامت را حل کرد؟
سالم‌خبر: مدیر انجمن حامی تجهیزات پزشکی و دارویی، در اختتامیه دومین نمایشگاه سلامت‌بنیان، با اشاره به مشکلات و کمبودهای صنعت داروسازی و تجهیزات پزشکی، گفت: وقتی بودجه واقعی دیده نشود، مگر می‌توان با دادن اولتیماتوم مشکل را حل کرد.

خسرو حیدری با عنوان این مطلب که حوزه تجهیزات پزشکی ۴۲۰ هزار IRC دارد که ۶۵ هزار مورد از آن مربوط به تولید، قطعات و مواد اولیه است، افزود: وضعیت مطالبات تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی مخصوصاً در حوزه تجهیزات مصرفی، وحشتناک است و اگر این وضعیت ادامه یابد حیات تولیدکنندگان به خطر می‌افتد.

حیدری ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان
که دستگاه‌های "های تک" و پیچیده تولید می‌کنند، با توجه به اینکه رشد فناوری در حوزه تجهیزات پزشکی در دنیا خیلی سریع است، باید تحقیق و توسعه داشته باشند و در این حوزه هزینه کنند که این کار نیازمند سرمایه در گردش و تسهیلات است.

وی با گلایه از اظهار نظرهای سیاسی در حوزه سلامت، گفت: وقتی بودجه واقعی دیده نشود، مگر می‌توان با دادن اولتیماتوم مشکل را حل کرد.

حیدری افزود: بودجه‌ای که ظاهراً برای دارو و تجهیزات پزشکی در سال آینده دیده شده حدود ۸۵ همت است، این در حالی ست که با نیاز واقعی ۱۰۰ تا ۱۲۰ همت فاصله زیادی دارد. اگر بودجه به صورت واقعی دیده نشود، چرخه
معیوب فعلی ادامه می‌یابد. البته اینکه سازمان غذا و دارو در همین شرایط سخت، فرصت همدلی و رواداری را ایجاد کرده، غنیمت است.

وی با اشاره به انتصاب سعیدرضا شاهمرادی به عنوان مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی، خطاب به رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: آقای محمدی به مدیران خود قدرت و جرأت تصمیم‌گیری بدهید. ما نیاز به احترام و تکریم داریم و تولیدکنندگان نباید در اداره کل معطل شوند.

حیدری ادامه داد: انتظار داریم اداره کل تجهیزات پزشکی در تصمیم‌گیری‌های خود سرعت عمل به خرج دهد و تخصیص ارز با سرعت بیشتری انجام شود و در حوزه مواد اولیه هم سختگیری کمتری شود.
 
کد مطلب : ۱۶۱۷۰
نام شما

آدرس ايميل شما