۰

وزارت بهداشت! با فروش آنلاین دارو برخورد کن

مسعود پزشکیان، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با سالم‌خبر:
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب : ۱۶۰۵۰
وزارت بهداشت! با فروش آنلاین دارو برخورد کن
سالم‌خبر: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد فروش آنلاین دارو،گفت: بانیان فروش آنلاین دارو در کشور بگویند این روش فروش دارو را از کجا آورده و الگو قرار داده اند. کشورها در بحث فروش آنلاین بسیار پیش‌روتر از ما بوده اند اما هیچ کدام از این کشورها به صورت آنلاین دارو توزیع یا به فروش نمی‌رسانند.

مسعود پزشکیان همچنین افزود: اینگونه نیست که دارو بخرند و ببرند به افراد تحویل بدهند که
ما بگوییم براساس این الگو این کار را انجام می دهیم. این روش غلط و غیرعلمی و ضد کارهای سلامت است.

وی اظهار کرد: در کشورهای اروپایی و آمریکا نمی‌توان به همین راحتی دارو دریافت کرد، چه برسد به اینکه با اسنپ بگیرند. باید دارو را پزشک معرفی کرده باشد و نسخه داشته باشید و بعد در رابطه با پزشک خانواده و سیستم ارجاع عمل شود بدین شکل نیست که بتوان دارو را به صورت آنلاین دریافت کرد.

پزشکیان تاکید
کرد: پرونده سلامت انسان‌ها چارچوب محفوظی بین پزشک و بیمار است. خیلی اطلاعات فقط بین پزشک ‌و بیمار است و شاید بیمار اصلا نخواهد حتی خانواده اش در جریان آن باشد چه برسد در دسترس سیستم های باشد که احتمال هک شدن و درز اطلاعات آنها وجود دارد این کار غلط است و کار غلط باید حذف شود.

پزشکیان در مورد نظارت مجلس بر این گونه مسائل گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما قوانینی است که نوشتیم و اجرایی نشده
است. یکسال و نیم است سوالی از وزیر بهداشت داشته ایم اما در صحن مطرح نشده است و کسی پاسخگو نیست.

وی تاکید کرد: همه سیاست های دارو،تجهیزات پزشکی، درمانگاه ها، بیمارستان ها و سلامت مربوط به وزارت بهداشت است و وظیفه اش این است که جلوی این بی‌قانونی ها را بگیرد و برخورد کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس در مورد اینکه با تهیه دارو به شکل آنلاین برخی بیماران ناتوان آسان تر به داروی مورد نظرشان
می رسند،گفت: وقتی سطح بندی به پزشک خانواده وجود دارد اینکه برخی می توانند دسترسی به دارو داشته باشند و و‌برخی نمی توانند داشته باشند بی معنی می شود. من مسئول جمعیت تحت پوششی دارم وقتی من مسئول سلامت جمعیت تحت پوششم هستم در بحث تامین دارو، پیشگیری و توانبخشی اش باید نظارت کامل داشته باشم و لازم نیست بگوییم برخی این کار را انجام دهند و فلان سیستم به جمعیت تحت پوشش من خدمات ارائه دهد.
کد مطلب : ۱۶۰۵۰
نام شما

آدرس ايميل شما