۰

با این لایحه بودجه به طور قطع برای واردات دارو با مشکلات جدی روبه‌رو می‌شدیم

محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با سالم‌خبر:
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب : ۱۵۹۰۳
با این لایحه بودجه به طور قطع برای واردات دارو با مشکلات جدی روبه‌رو می‌شدیم
سالم‌خبر: با منابعی که در لایحه بودجه سال آینده دولت برای هدفمندی یارانه ها پیشنهاد داده بود به طور قطع برای واردات دارو با مشکل جدی روبرو می‌شدیم.

محسن زنگنه،عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت وگو با سالم خبر در مورد بودجه حوزه دارو و‌کالاهای اساسی در لایحه بودجه ۱۴۰۳،گفت: امسال مشکلی که در هدفمندی داشتیم این بود که منبع مورد نیاز برای گندم را خیلی پایین دیدیم یعنی منابع گندم
را درست پیش بینی نکردیم ۱۵۶هزار میلیارد تومان امسال برای خرید گندم دادیم که قطعا این منابع باید در لایحه بودجه سال آینده افزایش ۱۵درصدی را داشته باشد. قطعا قیمت گندم از ۱۵تومان حداقل ۱۹تومان می شود. از آن طرف هم دارو هر سال با تورمی در دنیا مواجه است پس ما باید برای اینکه در کالاهای اساسی و دارو با مشکل مواجه نشویم منابع هدفمندی را ۱۵درصد افزایش دهیم.

وی اظهار کرد: الان منابع هدفمندی
که در جدول دولت آمده است نسبت به سال ۱۴۰۲رشد مورد نظر را نداشته است این نشان می دهد در هزینه های که منابع شان از هدفمندی  است قطعا مشکل خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: دولت باید جدول هدفمندی  یارانه ها را در لایحه بودجه ۱۴۰۳اصلاح کند باید حداقل ده درصد به آن چیزی که در بودجه ۱۴۰۲بوده است اضافه کند اگر این افزایش نباشد مشکلات ما در زمینه دارو تشدید می شود.

وی خاطر نشان کرد: با افزایش قیمت
دارو در دنیا ما با این منابعی که در لایحه بودجه سال آینده دولت پیشنهاد داده بود به طور قطع برای واردات دارو مواد اولیه و عرضه آن با مشکل جدی روبرو می‌شدیم و ذخیره استراتژیک دارو نیز مثل امسال نداشتیم و این یعنی اینکه سلامت مردم به خطر می افتد.

زنگنه خاطر نشان کرد: امیدواریم نمایندگان در کمیسیون تلفیق و صحن منابع هدفمندی را افزایش دهند تا سهم دارو و کالاهای اساسی نیز بیشتر شود.
کد مطلب : ۱۵۹۰۳
نام شما

آدرس ايميل شما