۰
ورود سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای شیر خشک:

خلع ید سازمان غذا و دارو از تخصیص ارز به شیرخشک

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب : ۱۵۶۷۵
خلع ید سازمان غذا و دارو از تخصیص ارز به شیرخشک
سالم خبر: روز گذشته نمایندگان شرکت‌های تولید‌کننده شیر خشک که برای انجام امور ارزی به سازمان مراجعه کرده بودند با نبود مسئول همیشگی روبه‌رو شدند و بازرسان سازمان بازرسی اعلام کردند: از این به بعد کارهای مربوط به تخصیص ارز را آن‌ها انجام می‌دهند و کاغذی با سربرگ بازرسی کل کشور به نماینده شرکت‌ها دادند که میزان ارز دریافتی از ابتدا سال تا به امروز را اعلام و میزان ارز مورد نیاز خود را درج کنند تا پس از بررسی توسط کارشناسان این سازمان ارز تخصیص داده شود. به نظر می‌رسد با این روند سازمان غذا و دارو از بخش تخصیص ارز برای شیر خشک خلع ید شده است.

به نظر می‌رسد استقرار این هیئت پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر کمبود سراسری شیر خشک و عدم تامین ارز از سوی سازمان به تولیدکنندگان شیر خشک به‌رغم درخواست آنها بوده است. در عوض سازمان تصمیم به واردات ۳۰ میلیون قوطی با شش برابر قیمت تمام‌شده داخلی از یک برند جدید ترکیه‌ای گرفته است.

استقرار این هیئت در حالی است که صبح دیروز سجاد اسماعیلی، سخنگوی سازمان غذا و دارو، اعلام کرد: در جلسه‌ای که هفته گذشته با تولیدکنندگان برگزار شد، نیازها و میزان ارز درخواستی آنها بررسی شده و در آن جلسه تصمیم گرفته شده تا زمان تولید به اندازه توسط کارخانه‌های داخلی، واردات چهار میلیون قوطی صورت بگیرد که تا روز دوشنبه یک میلیون آن توزیع خواهد شد. البته یک ماه قبل بود که خبر ورود یک میلیون قوطی شیر خشک به گمرک اعلام شد اما از آن تاریخ تا به امروز هیچ کدام ترخیض نشدند.

هانی تحویل‌زاده، رئیس انجمن شیر خشک، با اشاره به جلسه هفته گذشته با سازمان غذا و دارو و اظهارات سخنگوی این سازمان گفت: در آن جلسه صحبتی از واردات نشد. حیدر محمدی در این جلسه جویای توانایی تولید شیر خشک تا پایان سال شد که همان‌جا شرکت‌ها هم‌فکری کردند و اعلام شد در صورت تامین ارز ظرفیت تولید ۴۷ میلیون قوطی شیر خشک رگولار وجود دارد که بیش از نیاز کشور است. 

او درباره عدم پخش شیر خشک‌های وارداتی نیز توضیح داد: من اطلاعی در خصوص علت عدم پخش آن ندارم، اما با توجه به مدت زمان طولانی اگر در همین مدت ارز تخصیص داده شده به واردات این یک میلیون را به داخلی‌ها داده بودند ۳ برابر در همین مدت تحویل می‌دادیم./تجارت‌نیوز
 
کد مطلب : ۱۵۶۷۵
نام شما

آدرس ايميل شما