۰

برای اجرایی شدن حکم بازسازی صنایع دارویی کشور باید بودجه کافی در نظر گرفته شود

حجت الله فیروزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفت وگو با سالم‌خبر:
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۳۸
کد مطلب : ۱۵۶۴۸
برای اجرایی شدن حکم بازسازی صنایع دارویی کشور باید بودجه کافی در نظر گرفته شود
سالم‌خبر: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: کمیسیون های صنایع و بهداشت اجرایی شدن حکم برنامه هفتم درمورد نوسازی صنایع دارویی را با جدیت پیگیری می کنند ضمن آنکه در نظر گرفتن بودجه‌ای خاص برای اجرایی شدن آن لازم و ضروری است.

حجت الله فیروزی در گفت وگو با سالم‌خبر در مورد حکم برنامه هفتم توسعه در مورد بازسازی تجهیزات و صنایع دارویی کشور، گفت: برنامه های توسعه ساختارهای کلی و کلان را مشخص می کنند. طبیعی است هر کدام از احکامی که در برنامه توسعه تصویب
می شود نیاز به آیین نامه های اجرایی و تقسیم کار دارد و به طور قطع وقتی احکام برنامه در بودجه سالیانه می آید سازوکارهایش مشخص، چارچوب ها تعیین و ضمانت اجراها و عدد و رقم ها تعیین می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، اظهار داشت: خیلی از صنایع ما از سنوات گذشته ایجاد شده است ‌و نیاز است که به روزرسانی شود. در صنعت داروسازی شرایط خوبی داریم خیلی از نیازهای خود را در بسیاری از اقلام تامین می کنیم و حتی صادرات هم داریم اما این به این معنا نیست که اینجا متوقف
شویم حتما باید روند رو به جلو داشته باشیم و این صنایع را به روز رسانی، بازسازی و نوسازی کنیم.

وی تاکید کرد: دنیا در حال گسترش ‌و توسعه داروهای جدید و علم نوین است به همان میزانی که در دنیا علم و تکنولوژی وجود دارد باید در حوزه زیرساخت های دارویی و کارخانه های دارویی ما نیز این تلاش انجام شود که بتوانیم زیرساخت ها را تکمیل کنیم.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، گفت: کمیسیون صنایع و معدن در حوزه دارویی با کمک کمیسیون بهداشت اجرایی شدن این حکم برنامه
را که به توسعه و نوسازی تجهیزات و صنایع دارویی تاکید دارد پیگیری می کنند. ما معتقدیم اگر خواستار عدم وابستگی دارویی به کشورهای دیگر هستیم باید برای اجرایی شدن این حکم برنامه در لایحه بودجه اعتبارات لازم در نظر گرفته شود .

وی خاطر نشان کرد: بازسازی تجهیزات و صنایع دارویی برای کشور لازم و ضروری است چرا که اگر این اقدام انجام شود می‌توانیم در منطقه در حوزه دارو حرفی برای گفتن داشته باشیم و لازمه این پیشرفت تقویت زیرساخت های کشور در حوزه دارویی است.
کد مطلب : ۱۵۶۴۸
نام شما

آدرس ايميل شما