۰

داروخانه؛ بهترین مکان برای خرید کالاهای سلامت محور است

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۱۵۶۳۲
داروخانه؛ بهترین مکان برای خرید کالاهای سلامت محور است
سالم‌خبر: رئیس شورای عالی داروخانه‌های کشور گفت: از آنجایی که ما در محیط داروخانه دقت و حساسیت بالایی در اصالت دارو‌ها و اجناس داریم لذا این حساسیت و دقت را در اجناس غیردارویی هم به کار می‌گیریم و اقلامی نمی‌آوریم که اصالت و کیفیت لازم را نداشته باشند.

هادی اخوت پور، رئیس شورای عالی داروخانه‌های کشور در برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت وگو درباره رویکرد فروشگاهی داروخانه‌ها اظهار کرد: فاکتور‌های زیادی در این موضوع دخیل است از جمله اینکه نیاز جامعه دچار تغییرات بسیار زیادی شده است.

وی با بیان اینکه تغییر ظاهر داروخانه‌ها با نیاز‌ها و سلایق عمومی جامعه هم مرتبط است افزود: افراد علاوه بر اینکه برای تهیه دارو به داروخانه مراجعه می‌کنند یک سری اقلام هم نیاز دارند که می‌توانند این اقلام را از داروخانه‌ها تهیه کنند از این رو محیط داروخانه به سمت جلب نظر مراجعه‌کنندگان حرکت کرده است.

رئیس شورای عالی داروخانه‌های کشورگفت: معمولاً داروخانه‌ها دو لایه هستند؛ یک لایه برای تأمین دارو و لایه دیگر هم به صورت ویترین برای مراجعه است.

اخوت پور ادامه داد: طبیعی است که مراجعه‌کنندگان در زمان انتظار برای تهیه دارو تنش بیشتری را تجربه می‌کند و داروخانه باید این استرس را مدیریت کند تا زمان انتظار تا تهیه دارو برای بیمار قابل تحمل‌تر باشد لذا چیز‌هایی را در معرض دید مراجعه‌کنندگان قرار می‌دهد که هم آن‌ها را بشناسند و هم به آن نیاز داشته باشند.

وی اضافه کرد: از آنجایی که ما در محیط داروخانه دقت و حساسیت بالایی در اصالت دارو‌ها و اجناس داریم لذا این حساسیت و دقت را در اجناس غیردارویی هم به کار می‌گیریم و اقلامی نمی‌آوریم که اصالت و کیفیت لازم را نداشته باشند از این رو داروخانه محل مطمئن‌تری برای تهیه اقلام غیردارویی و آرایشی و مکمل‌ها محسوب می‌شود.

در ادامه برنامه، هادی احمدی عضو هیئت مدیره نظام پزشکی و سخنگوی انجمن دارؤسازان ایران گفت: کالای سلامت محور، طیف وسیعی از کالا‌ها را دربرمی گیرد که سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت روی آن حساسیت و نظارت دارند.

وی افزود: مثلاً تا سال‌های قبل مکمل‌های ورزشی جایگاهی در داروخانه‌ها نداشت اما به دلیل اینکه طبق قانون کشور ما، مکمل‌ها نیز جزء دارو محسوب می‌شوند باید در چارچوب داروخانه‌ها قرار بگیرند و به همین دلیل هم الان عرضه مکمل‌های ورزشی فقط و فقط در داروخانه‌ها انجام می‌شود.

سخنگوی انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه برخی اقلام آرایشی و بهداشتی توسط پزشکان نسخه می‌شوند اظهار کرد: افراد برای تأمین برخی اقلام آرایشی و بهداشتی که توسط دکتر متخصص تجویز شده باید به داروخانه مراجعه کنند.

احمدی با تأکید بر اینکه جایگاه کالای سلامت محور در داروخانه است گفت: «دراگ استور» طیف وسیع‌تری دارد و شامل اقلام غیردارویی هم می‌شود یعنی آنچه که در معرض نمایش قرار داده می‌شود کالا‌های غیردارویی و آرایشی و بهداشتی است و دارو‌ها دیده نمی‌شوند.

این مقام مسئول اظهار کرد: این، نیاز جامعه است که کالا‌های سلامت محور اعم از دارو و غیردارو در مکانی قابل اعتماد، مطمئن و آکادمیک و زیر نظر متخصص ارائه شود و امکان پاسخگویی و نظارت هم وجود داشته باشد.

سخنگوی انجمن داروسازان ایران تصریح کرد: وظیفه ذاتی داروخانه عرضه کالا‌های سلامت محور است و بنابراین این رویکرد جدید از نیاز و ذائقه جامعه نشأت می‌گیرد./فارس
کد مطلب : ۱۵۶۳۲
نام شما

آدرس ايميل شما