۰

داروی آندروژن برای شرکت داروسازی AbbVie دردسرساز شد

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : ۱۵۴۰
داروی آندروژن برای شرکت داروسازی AbbVie دردسرساز شد
سالم خبر: یک قاضی ایالات متحده پرونده ی شکایت مردی را که شرکت داروسازی AbbVie را متهم به عدم اطلاع رسانی این شرکت بابت خطرات مصرف داروی آندروژل که جایگزین تستوسترون بود را لغو کرد .
 
این دادگاه تجدید نظر در شیکاگو در پی شکایت جفری کنراد از این شرکت بابت حمله های قلبی مکرر در پی استفاده از داروی هورمونی آندروژن بوده است.
 
دادگاه برگزار شده در ماه اکتبر، به جفری کنراد مبلغ 140هزار دلار بابت جبران خسارت و 140 میلیون دلار بابت خسارت های جاری ، در پی استفاده از این داروی هورمونی اعطا کرد.
 
اما قاضی دادگاه شیکاگو ، لغو این حکم را ، عدم شفافیت کافی هیات منصفه در ارائه ی مستندات ، عنوان کرد .
 
دیگر شاکیان شرکت داروسازی AbbVie   ادعا می کنند که این شرکت به اندازه کافی درباره خطرات حملات قلبی، سکته مغزی و لخته ی خون که بدلیل استفاده از داروی هورمونی  آندروژل ایجاد می شود ، اطلاع رسانی نمی کند.
 
کنراد ادعا کرد که او به مدت دو ماه از داروی آندروژل  در سال 2010 استفاده می کرده است  که باعث بروز حمله قلبی در او شده او از آن زمان به بعد تحت درمان عوارض این دارو قرار گرفته است.
 
از دیگر پرونده های مربوط به این دارو را می توان به  جسی میچل اشاره کرد که مشابه پرونده ی کنراد ، بدلیل استفاده ار داروی آندروژل دچار حملات قلبی شده است .
 
پرونده میچل مجددا مورد بررسی قرار گرفت و در ماه مارس اعضای هیئت منصفه دستور دادند  شرکت  AbbVie 3.2  میلیون دلارخسارت به او پرداخت کند.
.
 
کد مطلب : ۱۵۴۰
نام شما

آدرس ايميل شما