۰
یک عضو انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی:

۱۵ تا ۲۰ همت از کل بازار 70 همتی مصرف لوازم آرایشی، بهداشتی و عطریات کشور را کالاهای قاچاق و تقلبی تشکیل می‌دهد

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۴
کد مطلب : ۱۵۳۹۱
۱۵ تا ۲۰ همت از کل بازار 70 همتی مصرف لوازم آرایشی، بهداشتی و عطریات کشور را کالاهای قاچاق و تقلبی تشکیل می‌دهد
سالم‌خبر: سالم‌خبر: عضو انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، گفت: کل بازار مصرف لوازم آرایشی، بهداشتی و عطریات (به‌جز شوینده) در کشور ۷۰ همت است که از این میزان  از این میزان ۱۵ تا ۲۰ همت آن را کالاهای قاچاق و تقلبی تشکیل می‌دهد.

حمیدرضا بنایی با بیان اینکه تولیدات ما بعد از سال ۱۳۹۵ روند کاملا متمایزی به خود گرفت، گفت: در حال حاضر تولیدات ایران در صنعت عطر و آرایشی و بهداشتی بسیار خوب است و خیلی از مردم از خرید آن راضی هستند به نحوی که ما محصولاتی تولید می‌کنیم که در کشورهای اروپایی در حال تولید است و سایت‌های معتبر مجازی خواهان عرضه محصولات ما هستند.

بنایی ادامه داد: اما در این میان
چند مسئله وجود دارد که باید رفع شود. نخست، ممنوعیت واردات مواد بالک (مواد آماده آرایشی) است چرا که خیلی از برندها دوست دارند وارد ایران شوند اما نمی‌خواهند فرمولاسیون خود را برای تولید در اختیار شرکت‌های ایرانی قرار دهند ولی به صورت بالک حاضرند وارد شوند و به این صورت قسمتی از صنعت ما شوند که این کار در اشتغالزایی و افزایش رقابت بین تولیدکنندگان موثر خواهد بود.

این تولیدکننده افزود: مسئله دوم این است که ما در صنعت بسته‌بندی در ایران پیشرفت زیادی نکرده‌ایم و برای مثال، امروز نمی‌توانیم شیشه عطر بسازیم، برای همین از مسئولین وزارت صمت درخواست داریم که حداقل در قسمت بسته‌بندی به ما کمک کنند
تا بتوانیم اجناس و دستگاه‌های بهتری وارد ایران کنیم تا این صنعت رونق بگیرد.

بنایی ادامه داد: مسئله سوم اینکه به خاطر تحریم‌ها، خیلی از برندها حاضر نیستند حتی برای مواد اولیه و بسته‌بندی با ما کار کنند اما با وجود این موانع، ما با سختی و رایزنی بسیار توانسته‌ایم با برخی از شرکت‌های خارج از ایران این مسائل را حل کنیم. در اینجا درخواستمان از مسئولان بخش تولید این است که حمایت بیشتری از تولیدکننده کنند و دست از خودتحریمی و بوروکراسی در بخش‌های تولیدی بردارند تا تولیدکنندگان انگیزه لازم برای ادامه تولید و نوآوری داشته باشند وگرنه شاهد خروج بیشتر بزرگان این صنعت از کشور خواهیم بود.

این عضو انجمن
واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی و عطریات کشور در ادامه با بیان اینکه بیش از ۶ میلیارد دلار (حدود ۷۰ همت به جز شوینده ها) حجم مالی بازار آرایشی و بهداشتی است که ۲ میلیارد دلار و ۱۰۰ میلیون دلار آن کالای قاچاق است، گفت: حدود ۱۰ همت هم صادرات محصولات تولید ایران به کشورهای همسایه از جمله عراق، تاجیکستان، افغانستان و حتی روسیه صورت می‌گیرد که بیشترین حجم صادرات به کشور روسیه است.

بنایی با هشدار نسبت به کالاهای فیک در بازار گفت: همانطور که اشاره شد بعد از ممنوعیت واردات، ما هم در عطر و هم در لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق بالایی داریم که اغلب آن تقلبی است چون ما نمایندگی خیلی از این برندها را داشته‌ایم
و وقتی قیمت‌ اجناس موجود در بازار از قیمت کارخانه هم پایین‌تر است این موضوع دال بر قاچاق و فیک بودن آن دارد. برای مثال، قیمت خرید کارخانه یک ریمل از یک برند خوب خارجی در خارج از کشور ۳ یورو معادل ۱۸۰ هزار تومان است اما در بازار تهران فقط ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد که با مقایسه قیمتی متوجه می‌شوید این کالا صددرصد فیک یا تاریخ‌گذشته و یا دزدی است برای همین از مردم می‌خواهیم در مورد محصولاتی که مصرف می‌کنند دقت کافی داشته باشند.

در مجموع درخواست آزادسازی واردات بالک و ایجاد امکان رقابت از طریق آزادسازی واردات از جمله موضوعاتی بود که از سوی سایر تولیدکنندگان در این جلسه مطرح شد.
کد مطلب : ۱۵۳۹۱
نام شما

آدرس ايميل شما