۰

۳۰۰ شکایت از حوزه سلامت در هر شبانه‌روز ثبت می‌شود

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۱۵۲۶
۳۰۰ شکایت از حوزه سلامت در هر شبانه‌روز ثبت می‌شود
سالم خبر : رییس مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات مردمی حوزه سلامت گفت: به طور میانگین در هر 24 ساعت ۳ هزار تماس با سامانه 190 امور درمان داریم که 10 درصد این تماس ها شکایت و مابقی نظرات و پیشنهادات مردم است.
 
به گزارش سالم خبر از فارس، بشیر امیرنژاد در همایش استانی مدیران شبکه بهداشت و درمان، روسای بیمارستان ها و کارشناسان نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان این که سامانه 190 در تاریخ 28 اسفند 1395 رسماً آغاز به کار کرد، ادامه داد: مرکز تماس 190 به صورت 24 ساعته و شبانه روزی در تمام ایام هفته به طور یکپارچه و متمرکز برای دریافت و پاسخ به هر گونه سوال، درخواست، شکایت، اعلانات، انتقادات و پیشنهادات در رابطه با خدمات حوزه سلامت آماده است.

امیر نژاد تصریح کرد: تماس های مردمی با سامانه 190 تحلیل و پردازش می شود. این سامانه به ما در نقاطی که در آن از نظر نظارت ضعف داریم کمک می کند تا عملکرد واحدهای درمانی را بسنجیم و در کارنامه اعتبارسنجی آنان لحاظ کنیم.

وی اظهار داشت: به طور میانگین در هر 24 ساعت 3000 تماس به سامانه 190 امور درمان داریم که 10 درصد این تماس ها شکایت و مابقی نظرات و پیشنهادات مردم است و اغلب نارضایتی ها ناشی از عدم اطلاع تماس گیرندگان از قوانین است که با توضیحات کارشناسان این مرکز توجیه و اقناع می شوند. بر همین اساس، شکایت ها بسیار کم و ناچیز هستند. 

رئیس مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات مردمی حوزه سلامت (190) بیان کرد: شکایات قابل بررسی و پیگیری به دانشگاه های علوم پزشکی مربوطه ارجاع داده می شود و آنها موظف هستند، طبق آیین نامه و پروتکل های ابلاغی، ظرف مدت معینی به موضوع رسیدگی کنند.

وی در پایان تاکید کرد: بخشی از شکایات مردم مانند عدم پذیرش یک بیمار در اورژانس مراکز درمانی، نیاز به پیگیری و مداخله فوری دارند، در نتیجه در بستر یک فرآیند، زمانی که درخواستی ثبت می شود، فوریت آن توسط کارشناس محرز شده و در کمتر از یک ساعت پیگیری شده و نتیجه را از خود بیمار جویا می‌شویم.
کد مطلب : ۱۵۲۶
برچسب ها
سلامت
نام شما

آدرس ايميل شما