۰

ژاپن اولین واکسن بومی ضد کرونا را تایید می کند

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : ۱۵۰۰۶
ژاپن اولین واکسن بومی ضد کرونا را تایید می کند
سالم خبر: یک سال بعد از اعلام پایان شیوع جهانی ویروس کرونا، منابع ژاپنی به تازگی اعلام کردند این کشور آماده است تا اولین واکسن بومی ضد کرونا ساخت یکی از شرکت های دارویی این کشور را تایید کند.

به گزارش سالم خبر به نقل از خبرگزاری کیودو ژاپن، تصمیم دولت ژاپن برای تایید واکسن بومی ضدکرونا پس از آن اتخاذ شد که گروهی از متخصصان وزارت بهداشت تولید عمده و فروش واکسن کرونای ساخت شرکت دایچی سانکیو را مورد تایید قرار دادند.

پیش بینی می شود وزارت بهداشت، کار و رفاه این واکسن کرونا مبتنی بر mRNA ساخت شرکت دایچی سانکیو به نام «دایچیرونا» را به زودی تایید کنند. اما متخصصان تصمیم گرفته اند به بررسی درخواست شرکت داروسازی ژاپنی دیگری به نام شیونوگی نیز ادامه دهند.

واکسن های این دو شرکت برای سویه هایی از کرونا طراحی شده اند که در اولین مراحل همه گیری این بیماری ظهور کردند.

ژانویه سال میلادی جاری، شرکت دایچی سانکیو از وزارت بهداشت ژاپن خواست تا واکسن خود را به عنوان دوز تزریقی سوم تایید کند.

در حال حاضر، واکسن های mRNA فایزر و مدرنا ساخت آمریکا در ژاپن استفاده می شوند.

نوامبر سال گذشته میلادی، شرکت شیونوگی از وزارت بهداشت ژاپن خواست تا واکسن بر پایه پروتئین نوترکیب خود را به عنوان دوز تزریقی اول و دوم تایید کند.

این وزارتخانه همچنین قصد دارد از ماه سپتامبر سال جاری میلادی واکسن هایی را برای سویه بسیار مسری «اومیکرون XBB» وارد کند. ژاپن با خرید این واکسن ها از شرکت های فایزر و مدرنا موافقت کرده است.

به گزارش سازمان بهداشت جهانی، از ژانویه ۲۰۲۰ تا کنون شمار قربانیان کرونا در ژاپن به بیش از ۷۴ هزار نفر رسیده است. تا ابتدای ماه ژوئیه سال میلادی جاری تزریق حدود ۴۰۰ میلیون دوز واکسن در این کشور تایید شده است.
کد مطلب : ۱۵۰۰۶
نام شما

آدرس ايميل شما