۰

پشه آئدس سلامت مردم هرمز را هدف گرفته است

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب : ۱۵۰۰۲
پشه آئدس سلامت مردم هرمز را هدف گرفته است

به گزارش سالم خبر، محمد بنده بخشدار هرمز گفت: مرکز بهداشت هرمز در حال رصد جدی محله‌ها و شناسایی محل‌های تکثیر این پشه و ضدعفونی و سم‌پاشی حداکثری بوده که امید می‌رود با همکاری مردم و شهرداری هرمز خطر این پشه در جزیره هرمز به فوریت از بین برود.

وی با بیان این‌که پشه آئدس یکی از خطراتی که سلامت مردم جزیره هرمز را تهدید می‌کند، یادآورشد: سم پاشی و تخلیه آب‌های راکد درحال حاضر تنها راه مبارزه با این پشه است و با چند راهکار ساده می‌توان خطر این پشه را دفع کرد.

بخشدار هرمز اظهار کرد: مردم برای جلوگیری از رشد این پشه در مناطق محل سکونت خود اقداماتی نظیر تخلیه و تمیز کردن مرتب ظروف حاوی آب از جمله ظرف زیرگلدان و زیر کولر، ظروف نگهداری آب پرندگان و حیوانات و قایق‌های بدون استفاده، تعبیه دَر یا پوشش قابل جابجایی بر روی ظروف ذخیره آب، جمع‌آوری لاستیک‌های بی‌استفاده از اطراف منزل و یا خالی کردن مرتب آب درون آن‌ها، نصب توری بر روی در و پنجره‌ها به منظور کاهش تماس پشه ناقل و انسان و خالی و خشک کردن آب انبار یا حوض‌های غیرقابل استفاده را انجام دهند.

براساس اطلاعات منتشره دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، پشه آئدس می‌تواند ناقل بیماری خطرناک ویروسی تب دانگی و زیکا باشد که هر ۲ در جای خود بسیار خطرناک و کشنده هستند و این بیماری‌ها واکسن و دارو نداشته و تنها راه آن پیشگیری، کنترل و کاهش این بیماری‌ها در گروه استفاده از روش‌های بهداشتی برای کاهش و نابودی جمعیت آن‌هاست.

پشه آئدس که ناقل بیماری‌های خطرناک و کشنده‌ای از جمله تب دنگی، زیکا و چیکونگونیا است؛ نزدیک به چهار سالی می‌شود که در استان هرمزگان دیده شده است.

تب، استخوان درد شدید، سردرد، حساسیت‌های پوستی و درد در ماهیچه و مفاصل و در نهایت خونریزی چشم، ناخن‌ها و دست‌ها از نشانه‌های بیماری پشه آئدس است که به علت درد شدید به عنوان تب استخوان‌شکن نیز شناخته شده است.
کد مطلب : ۱۵۰۰۲
برچسب ها
پشه آئدس
نام شما

آدرس ايميل شما