۰
برترین شرکت‌های داروسازی سال ۲۰۱۷ معرفی شدند

جانسون، رُش و فایزر همچنان در صدر ایستاده‌اند

تاریخ انتشار :
شنبه ۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۱۴۱۰
جانسون، رُش و فایزر همچنان در صدر ایستاده‌اند
سالم خبر: برترین شرکت های داروسازی ارزش سرمایه در بازار یک فاکتور مهم اقتصادی است که نشان می‌دهد شرکت چه اندازه در بازار فعالیت می کند و تا کجا می تواند در بازار اثر گذار باشد.به همین دلیل رده بندی شرکتهای داروسازی بر همین مبنا می تواند ارزیابی خوبی در مورد وضعیت بازار دارو در دنیا ارایه دهد و اثر گذارترین شرکتهای داروسازی را معرفی کند.

مرکز مطالعاتی  global data  گزارشی از برترین شرکتهای داروسازی دنیا در سال ۲۰۱۷ میلادی تهیه کرده است که این گزارش در روز دهم ماه ژوین سال ۲۰۱۷ میلادی روی وب سایت این شرکت قرار گرفت. این مرکز مطالعاتی  مبنای خود را برای  انتخاب برترین شرکت‌های داروسازی شرکت‌هایی قرار داد که بالاترین  ارزش  سرمایه را در بازار دارند و در تشریح دلیل این  انتخاب نوشت که هر چه سرمایه یک شرکت در بازار بیشتر باشد قدرت عمل آن در بازار بالاتر است و به همین دلیل می‌تواند شرکت اثرگذارتری باشد.
 
براساس این گزارش در سال ۲۰۱۷ میلادی ارزش سرمایه پنج شرکت  داروسازی مرک، celgene,گلاکسو اسمیت، الرگان ، شایر در بازار نسبت به سال قبل از آن کاهش یافته است درحالی‌ که ارزش بازار برترین شرکت‌ها در دنیا یعنی شرکت‌هایی در جایگاه بالای این فهرست قرار داشتند، بدون تغییر نسبت به سال قبل در همان سطح بالا ثابت باقی مانده است.

در گزارش سال جاری شرکت‌های داروسازی جانسون و جانسون، رُش و فایزر همچنان در بالاترین جایگاه قرار دارند و این جایگاهی است که طی یک دهه  اخیر به خود اختصاص داده بودند.

آمار نشان می‌دهد ارزش سرمایه بازار شرکت جانسون و جانسون در سال ۲۰۱۷ میلادی برابر با ۳۸۷۲۳۵ میلیون دلار است و این شرکت در سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میلادی بالاترین ارزش را داشته است.

در این سال ارزش  سرمایه بازار شرکت رُش برابر با ۲۱۷۷۴۶ میلیون دلار بود  که نسبت به سال ۲۰۱۶ میلادی یک پله ارتقای جایگاه را تجربه کرده است .در سال ۲۰۱۶ میلادی این شرکت در جایگاه سوم دنیا قرار داشته است .سومین شرکت داروسازی دنیا از نظر ارزش سرمایه در بازار در سال ۲۰۱۷ میلادی  شرکت روشه است. ارزش سرمایه این شرکت در سال گذشته برابر با ۲۱۷۰۲۹ میلیون دلار بود که در سال گذشته جایگاه سوم و در  سال ۲۰۱۶ میلادی جایگاه دوم را داشته است.

نوارتیس در این رده بندی جایگاه چهارم را به خود اختصاص داد. ارزش سرمایه این شرکت در بازار برابر با ۲۰۵۴۴۳ میلیون دلار بوده است و پنجم شرکت، abbvie است که  در سال قبل جایگاه پنجم دنیا و  سال ۲۰۱۶ میلادی  جایگاه هشتم را به خود  اختصاص داده بود. ارزش سرمایه این شرکت در بازار برابر با ۱۶۰۰۲۶ میلیون دلار گزارش شده است.

شرکت‌های مرک، نوو نوردیسک، آمگن ، سانوفی، بایر و آبوت ششمین تا دهمین شرکت این فهرست بودند و ارزش سرمایه این شرکتها در بازار بین ۱۰۲۵۵۶ میلیون دلار تا ۱۵۴۸۵۹ میلیون دلار بوده است .  جالب این جاست که شرکت نوو نوردیسک novo nordisk که در سال قبل هفتمین شرکت برتر از نظر ارزش سرمایه در دنیا بوده است ، در سال ۲۰۱۶ میلادی جایگاه دوازدهمن این فهرست را داشت  و شرکت بایر با سه رتبه ارتقای جایگاه ظرف یک سال از جایگاه سیزدهم به دهم  در سال ۲۰۱۷ رسید.
 
برترین شرکتها  از نظر ارزش سرمایه
رتبه سال ۲۰۱۶ رتبه سال ۲۰۱۷ ارزش سرمایه(میلیون دلار) نام شرکت
۱ ۱ ۳۸۷۲۳۵ جانسون و جانسون
۳ ۲ ۲۱۷۷۴۶ رُش
۲ ۳ ۲۱۷۰۲۹ فایزر
۴ ۴ ۲۰۵۴۴۳ نوارتیس
۸ ۵ ۱۶۰۰۲۶ abbvie
۵ ۶ ۱۵۴۸۵۹ مرک
۱۲ ۷ ۱۳۷۳۹۶ نوو نوردیسک
۶ ۸ ۱۳۳۱۱۷ amgen
۷ ۹ ۱۱۱۴۳۳ سانوفی
۱۳ ۱۰ ۱۰۵۹۰۴ بایر
۲۰ ۱۱ ۱۰۲۵۵۶ abbott
۱۱ ۱۲ ۱۰۲۰۷۶ گیلد ساینس
۱۰ ۱۳ ۱۰۱۲۴۸ بریستول  مایر اسکویب
۱۵ ۱۴ ۱۰۲۰۷۶ Eli lilly
۹ ۱۵ ۱۰۱۲۴۸ GLAXO SMITHKLINE
 
 
کد مطلب : ۱۴۱۰
نام شما

آدرس ايميل شما