۰
دبیر اجرایی هجدهمین کنگره آسیایی داروسازی بالینی در گفت و گو با سالم خبر:

بیماران مبتلا به نارسایی های قلبی از خوددرمانی بپرهیزند

تاریخ انتشار :
شنبه ۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۱۳۹۹
بیماران مبتلا به نارسایی های قلبی از خوددرمانی بپرهیزند
سالم خبر: دبیر اجرایی هجدهمین کنگره آسیایی داروسازی بالینی و نهمین همایش داروسازی بالینی ایران اعلام کرد: نحوه زندگی، نوع غذا و فعالیت فیزیکی در بروز بیماری های قلبی بسیار مهم است به طوری که در کشورهای حوزه مدیترانه که اصول تغذیه بهتری دارند بیماری های قلبی آمار کمتری را به خود اختصاص می دهد و حتی این آمار در مقایسه با کشورهای پیشرفته بسیار کمتر است.

مهدی رجبی در گفت و گو با سالم خبر با بیان اینکه میانگین سنی افراد مبتلا به مشکلات قلبی و عروقی نسبت به گذشته کاهش یافته است، گفت: فعالیت فیزیکی و کیفیت زندگی دو اصل مهم در زمینه پیشگیری از بیماری های قلبی است و افراد باید براساس شرایط سنی این دو مهم را   درنظر داشته باشند.

وی ادامه داد: بیماران مبتلا به مشکلات قلبی باید به شدت از خوددرمانی بپرهیزند و در صورتی که پزشک در یک زمان برای آن ها دارو تجویز کرد از مصرف آن در بازه های زمانی طولانی بدون مشورت پزشک خودداری کنند و طبق دستور پزشک برای آزمایش های مورد نیاز و مطرح شده به پزشک معالج در زمان های تعریف مراجعه کنند.

رجبی با تاکید بر پرهیز از خوددرمانی و تکرار مصرف دارو بدون نظر پزشک با اشاره به اهمیت به نشانه های نارسایی های قلبی گفت: پیشگیری از این مشکلات حائز اهمیت است و نباید خوددرمانی کرد. ضمن آنکه این بیماری از آنجا در کشور مورد اهمیت قرار می گیرد که براساس آخرین مطالعات پس از سرطان، مشکلات قلبی و عروقی و سکته ها عامل اصلی مرگ بیشتر مردم جهان از جمله ایرانی ها به شمار می رود.
 
کد مطلب : ۱۳۹۹
نام شما

آدرس ايميل شما