۰
رئیس سازمان غذا و دارو در نامه‌ای به بانک مرکزی تاکید کرد:

اول؛ ارز نیمایی دارو را تامین کنید

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۱۳۸۵۷
اول؛ ارز نیمایی دارو را تامین کنید
سالم خبر: ­رئیس سازمان غذا و دارو در نامه‌ای به بانک مرکزی درباره ضرورت در اولویت قرار گرفتن تامین ارز نیمایی دارو نسبت به سایر صنایع تاکید کرد.

به گزارش سالم خبر، سید حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو در نامه‌ای خطاب به "محمد آرام بن یار" معاون ارزی بانک مرکزی نوشت: نظر به تغییر سیاست ارزی کالا‌های سلامت از ترجیحی به نیمایی و تامین نشدن به‌هنگام نقدینگی مورد نیاز صنعت، شرکت‌های تابعه دچار مشکلات جدی در تامین ارز با نرخ مصوب شده‌اند که این مساله منجر به تاخیر در امر تامین داروی مورد نیاز کشور شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو در این نامه با اشاره به آمار رسمی در این زمینه افزوده است: طبق آمار در مقایسه با سنوات گذشته تامین ارز این حوزه‌ها کاهش چشمگیری داشت و ادامه روند کنونی منجر به به کمبود‌های شدید دارویی در ماه‌های آتی خواهد شد.

در ادامه این نامه، محمدی تاکید کرده است: خواهشمند است ترتیبی اتخاذ فرمایید که برای جلوگیری از کمبود دارویی، تامین ارز نیمایی در بانک‌های عامل با هماهنگی بانک مرکزی با اولویت اول دارو و مواد اولیه دارو، تجهیزات پزشکی و دارویی و شیرخشک رژیمی نسبت به سایر صنایع صورت پذیرد به نحوی که مراتب پس از تصویب، به قید فوریت به بانک‌های عامل و شرکت‌های مذکور ابلاغ شود.



 
کد مطلب : ۱۳۸۵۷
نام شما

آدرس ايميل شما