۰

فرصت تزریق واکسن آنفلوانزا هنوز تمام نشده است

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب : ۱۳۲۹۸
فرصت تزریق واکسن آنفلوانزا هنوز تمام نشده است
سالم خبر: سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این‌که فرصت تزریق واکسن آنفلوانزا هنوز تمام نشده است، گفت:‌ حدود سه تا چهار هفته پس از تزریق واکسن آنفلوانزا طول می‌کشد تا اثربخشی واکسن به بهترین حد خود برسد.

به گزارش سالم خبر، شهنام عرشی سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این‌که در فصول سرد سال شاهد شیوع آنفلوانزا هستیم، اظهار کرد:‌ این روند همه‌گیری دو تا سه ماه طول می‌کشد و بنابراین به مردم توصیه می‌کنیم که بهداشت فردی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در فضاهای بسته و عدم حضور در تجمعات در صورت داشتن علائم سرماخوردگی را رعایت کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که "زمان طلایی برای تزریق واکسن آنفلوانزا گذشته است ؟" افزود:‌ برای تزریق واکسن آنفلوانزا دیر نشده و بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوانزا اوایل شیوع این بیماری و در ماه‌های مهر و آبان است.

عرشی ادامه داد:‌ تزریق واکسن آنفوانزا به افراد بالای 60 سال، بیماران قلبی ـ ریوی و افراد دچار دیابت پیشرفته و دچار نقص ایمنی توصیه می‌شود.

سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه افراد چه مدت پس از تزریق واکسن آنفلوانزا در برابر بیماری ایمن می‌شوند؛ گفت:‌ حدود سه تا چهار هفته پس از تزریق واکسن آنفلوانزا طول می‌کشد تا اثربخشی واکسن به بهترین حد خود برسد.

 
کد مطلب : ۱۳۲۹۸
نام شما

آدرس ايميل شما