۰

در تولید تجهيزات پزشكي مسير خوبي را طي مي کنیم

تاریخ انتشار :
شنبه ۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۱۳۱۸
در تولید تجهيزات پزشكي مسير خوبي را طي مي کنیم
سالم خبر : وزير بهداشت با بيان اينكه هرجا كيفيت خوب باشد، از توليدكننده حمايت ١٠٠ درصدي وجود خواهد داشت، خاطرنشان كرد: طبيعي است، جايي كه كيفيت مطلوب نباشد، بايد تلاش شود تا كيفيت محصولات ارتقا پيدا كند. 
 
به گزارش سالم خبر از وبدا سيد حسن هاشمي در حاشيه بازديد از بيست و يكمين نمايشگاه بين المللي تجهيزات پزشكي، دندانپزشكي، آزمايشگاهي و دارويي گفت: هرسال شاهد پيشرفت هاي خوبي در زمينه توليد محصولاتي هستيم كه در گذشته مجبور به واردات آن از خارج بوده ايم. 
 
دكتر هاشمي افزود: در بازديد از غرفه ها، توليدكنندگان تجهيزات پزشكي داخلي، همگي از حمايت هاي دولت و اداره كل تجهيزات پزشكي ابراز خرسندي مي كردند و اين موضوع جاي خوشحالي دارد.
 
وزير بهداشت با بيان اينكه هرجا كيفيت خوب باشد، از توليدكننده حمايت ١٠٠ درصدي وجود خواهد داشت، خاطرنشان كرد: طبيعي است، جايي كه كيفيت مطلوب نباشد، بايد تلاش شود تا كيفيت محصولات ارتقا پيدا كند. 
 
دكتر هاشمي گفت: اداره كل تجهيزات پزشكي به تولیدات داخلي اجازه ورود به بازار را داده كه توانسته باشند، استانداردهاي اروپا را دریافت كنند و لذا مردم و جامعه پزشكي مي توانند از کیفیت اين تولیدات اطمينان خاطر داشته باشند. 
 
وزير بهداشت تصريح كرد: رونمايي از تجهيزات پزشكي داخلي، يكي از گام هايي است كه به ما كمك مي كند تا به هدف افزايش ١٠ برابري صادرات تجهيزات پزشكي، دست پيدا كنيم.
 
دكتر هاشمي اظهار داشت: تمام افرادي كه در مسير توليد هستند، به جاي متهم كردن دولت، بر افزايش كيفيت محصولات شان تمركز كنند، مثلا همه از برنج ايراني استقبال مي كنند، چرا كه كيفيت مطلوبي دارد، بنابراين چنانچه كيفيت محصولات بالا باشد، نيازي به ايجاد رانت برای فروش محصولات نيست.
 
وزير بهداشت با بيان اينكه در حوزه تجهيزات پزشكي با شيب منطقي و معقولي، مسير خوبي را طي مي كنيم، گفت: از جامعه پزشكي كه درجهت حمايت از محصولات داخلي همكاري مي كنند و همچنين از توليدكنندگان داخلي كه عليرغم وجود مشكلاتي از جمله نقدينگي، به توليد ادامه می دهند، تشكر مي كنم. 
 
دكتر هاشمي با تاكيد بر اينكه مشکل عمده شرکت‌ های تجهیزات پزشکی، نقدینگی است، گفت: انباشت بدهی بیمه ‌ها به بیمارستان‌ ها چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی، موجب بروز مشکل نقدینگی شده است که باید اصلاح شود.
 
وزير بهداشت با بیان اینکه حل مشکل نقدینگی، کار دولت و سازمان برنامه و بودجه و وزارت رفاه است، گفت: باید سرعت پرداخت مطالبات بیشتر شود و مشکل نقدینگی به خصوص در شرایطی که کار سخت‌ تر شده است، اورژانسی حل شود تا تولیدکنندگان، مواد اولیه خود را به راحتی وارد کنند و به آینده هم امیدوار باشند.
 
دكتر هاشمی بيان كرد: مردم جانشان را در راه آرمان های کشور فدا کردند تا انقلاب اسلامی به نتیجه برسد و بايد اجازه دهيم مسير توسعه اقتصادی و رونق تولید در جهت حمايت از مردم تقويت شود که این مهم با افزایش کیفیت کالا‌های داخلی محقق می‌ شود؛ نمی‌ شود تولید‌کننده ‌ای محصول داخلی تولید کند و کیفیتش پایین باشد و انتظار حمایت از دولت داشته باشد، خصوصا در حوزه پزشكي كه با جان مردم سروكار دارد.
 
وزیر بهداشت خاطرنشان كرد: این محال است که دولت حداقل در حوزه تجهیزات پزشکی که با جان مردم سروکار دارد از محصول بی‌کیفیت حمایت کند یا تولیدکننده داخلی محصولی تولید کند که قیمتش 2 برابر مشابه خارجی باشد؛ اینگونه حمایت‌ ها انجام نخواهد شد، چون ما در وزارت بهداشت باید از کیفیت و قیمت مراقبت کنیم، زیرا مسئله سلامت و هزینه های مردم در میان است.
 
دكتر هاشمي گفت: در بازدید از اين نمايشگاه دیدیم که تولیدکنندگانی که استاندارد‌های اروپا داشتند، اذعان می‌ کردند که واردات محصول مشابه خارجی صفر است و این حمایت دولت است.
 
وزیر بهداشت در پايان تاكيد كرد: واردات بعضی نیازهای تجهیزاتی نباید صفر شود، چون موجب انحصاری شدن بازار می‌شود و در این صورت کیفیت محصول داخلی کاهش پیدا می‌کند، بنابراین باید تعرفه بالا برای محصول خارجی که مشابه داخلی دارد تعیین کرد تا کیفیت و قیمت تولیدات داخلی مناسب شود.
کد مطلب : ۱۳۱۸
نام شما

آدرس ايميل شما