۰

وزارت بهداشت را بدون واکسن کرونا تحویل گرفتیم

تاریخ انتشار :
شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : ۱۲۸۲۶
وزارت بهداشت را بدون واکسن کرونا تحویل گرفتیم
سالم خبر: وزیر بهداشت با اشاره به تلاش های دولت سیزدهم برای تامین واکسن کرونا، گفت: وقتی ما وزارت بهداشت را تحویل گرفتیم، هیچ واکسنی برای تزریق نبود.

به گزارش سالم خبر، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت در نشست صمیمانه با خبرنگاران حوزه سلامت، به ارائه گزارشی از وضعیت حوزه سلامت کشور پرداخت.

وی در ابتدا با اشاره به نقش رسانه‌ها در کنترل بیماری کرونا، اظهار داشت: حرکت خبرنگاران یک حرکت زینبی است. من شاهد بودم که خبرنگاران در ایام کرونا لحظه به لحظه اتفاقات کرونا را گزارش می‌کردند و هشدارهای لازم را می‌دادند.

عین اللهی با عنوان این مطلب که زحمات خبرنگاران باعث آگاهی در جامعه شد، افزود: این تلاش‌ها نقطه عطفی در تاریخ کشور ایجاد کرد.

وی گفتد: در جهان امروز هجمه‌های وسیع از سوی رسانه‌ها علیه جمهوری اسلامی وجود دارد و در این فضا خبرنگاران باید رسالت خود را انجام دهند.

وزیر بهداشت، در ادامه به پاندمی کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: کرونا در چند مقطع قابل روایت است. روزهای ابتدایی که از ماسک و دستکش خبری نبود. بعد نوبت واکسن رسید که ایران در حلقه کووکس قرار گرفت اما متأسفانه قراردادها را اجرا نکردند.

وی گفت: در دولت سیزدهم وقتی شروع به کار کردیم میزان واکسیناسیون حدود ۱۸ میلیون دوز تزریق بود و مردم برای واکسن به کشورهای اطراف می‌رفتند.

وزیر بهداشت افزود: وقتی ما وزارت بهداشت را تحویل گرفتیم هیچ واکسنی برای تزریق نبود. بنابراین، به سرعت وارد عمل شدیم و توانستیم مقدار زیادی واکسن وارد کنیم. به طوری که در هفته بیش از ۸ میلیون دوز واکسن کرونا در کشور تزریق می‌شد.

وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در مقابله با کرونا، گفت: تا الان ۱۴۳ هزار مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور داشته ایم. اما، باید بدانید که تا شروع واکسیناسیون ۱۳۲ هزار نفر فوتی داشتیم و از آذر ۱۴۰۰ تا امروز ۱۱ هزار فوتی داشته ایم. یعنی، واکسیناسیون باعث کاهش مرگ‌های کرونایی شده است.

عین اللهی با اشاره به ذخیره ۵۰ میلیون دوز واکسن کرونا، افزود: فعلاً نیازی به خرید واکسن‌های تولید داخل نیست، اما می‌توانیم برای صادرات آنها اقدام کنیم.
کد مطلب : ۱۲۸۲۶
نام شما

آدرس ايميل شما