۰
عضو هیئت علمی انستیتوپاستور ایران :

مردم پروتکل‌ها را جدی بگیرند

تاریخ انتشار :
شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۱۲۶۶۶
مردم پروتکل‌ها را جدی بگیرند
سالم خبر: عضو هیئت علمی انستیتوپاستور ایران با اشاره به تغییر رنگ‌بندی‌های کرونایی در استان‌ها و شهرهای مختلف کشور گفت: متاسفانه پس از چند ماه، رنگ بندی‌های قرمز مجددا به کشور بازگشته است.

به گزارش سالم خبر، احسان مصطفوی عضو هیئت علمی انستیتوپاستور ایران درباره آخرین وضعیت کرونا در کشور، گفت: آخرین درگیری پیک کرونا اواخر سال گذشته با پیک اُمیکرون بود که خوشبختانه به خاطر پوشش مناسب واکسیناسیون و ابتلای درصد قابل توجهی از جامعه به کرونا، چهار ماه آرام را در کشور تجربه کردیم، اما اتفاقاتی نیز به صورت موازی در جامعه جهانی رخ داد و زیرگونه‌های جدیدی از اُمیکرون ظهور و افزایش پیدا کرد.

وی افزود: طبق بررسی‌های انستیتوپاستور ایران، زیرگونه BA۲ تا خرداد ماه زیرگونه غالب بود، اما از اوایل تیرماه زیرگونه BA۵ زیرگونه غالب شده که مهم‌ترین خصوصیت آن سرایت‌پذیری بالا و تظاهرات بالینی نسبتا خفیف‌تر و متفاوت از قبل است.

این اپیدمیولوژیست گفت: درگیری ریوی در BA۵ کمتر است و علائم آن بیشتر به صورت گلودرد، آبریزش بینی، بدن درد و اختلالات گوارشی نمود پیدا می‌کند.

وی با اشاره به تغییر رنگ‌بندی‌های کرونایی در استان‌ها و شهرهای مختلف کشور گفت: متاسفانه پس از چندین ماه، رنگ‌بندی‌های قرمز مجددا به کشور بازگشته و انتظار داریم درگیری‌های شهرهای ایران بیشتر شود. ستاد ملی مقابله با کرونا برای هر یک از این رنگ‌بندی‌ها پروتکل‌هایی را تعریف و مشخص کرده است. در مورد شهرهایی که در رنگ بندی قرمز و نارنجی قرار می‌گیرند انتظار می‌رود نظارت‌ها و پایش‌های بیشتری انجام شود و مردم هم بیشتر رعایت کنند.

وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، ‌گفت: مردم در این شرایط چرخش ویروس بحث استفاده از ماسک و تکمیل برنامه پوشش واکسیناسیون را حتما جدی بگیرند.
کد مطلب : ۱۲۶۶۶
نام شما

آدرس ايميل شما