۰
معاون سندیکای تولید کنندگان دارو :

۳۸ قلم داروی کرونا در ایران تولید شده است

تاریخ انتشار :
جمعه ۲۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۲۷
کد مطلب : ۱۲۶۲۳
۳۸ قلم داروی کرونا در ایران تولید شده است
سالم خبر: معاون سندیکای تولید کنندگان دارو گفت: اگر ۱۰۸ کارخانه داروسازی و ۸۰ کارخانه ماده اولیه را نداشتیم همانند یک و نیم میلیارد برای ۳ درصد باید در تمام داروهای کشور دچار افزایش های شدید قیمت و عدم تغییر دارو بودیم.  

به گزارش سالم خبر، مرتضی خیرآبادی معاون سندیکای تولید کنندگان دارو گفت: حدود یک میلیارد دلار برای تولید ۹۷ درصد داروی کشور اختصاص  و برای ۳ درصد باقی مانده یک و نیم میلیارد دلار پول داده ایم که این موضوع اهمیت صنعت دارو را در کشور نشان می دهد. 

او گفت: در دوران کرونا بیشتر کشورها معضل دارو داشتند اما ۳۸ قلم داروی کرونا در ایران تولید شد و خیلی از بیماران شفا پیدا کردند. اگر ۹۷ درصد دارو را به کشور وارد می کردیم حدود ۲۱ تا ۲۲ میلیارد دلار باید هزینه پرداخت می کردیم. 

معاون سندیکای تولید کنندگان دارو گفت: ۶۰ هزار اشتغال ایجاد کرده ایم و این مسئله سبب عدم مهاجرت شده است، حتی از خارج کشور به ایران می آیند. در کشورهای همسایه به هیچ عنوان چنین وضعیتی نداریم، در عراق و افغانستان تعداد کارخانه جات صفر است و پاکستان وضعیت مناسبی ندارد و کشورهای آسیایه و میانه اصلا شبیه ما نیستند.

خیرآبادی گفت: در تمام دنیا دو صنعت ساخت دارو و صنعت بیمه داریم که دولت در تمام کشورهای دنیا حمایت های خود را از بیمه ها توسط صنعت بیمه انجام می دهد، نه فشار روی کارخانجات داروسازی. 

او افزود: اگر جلوی رشد کارخانجات که قبل از سال ۹۸ داشته ایم را بگیریم ۳ درصد باقی مانده اگر به ۵ درصد برسد حدود ۴۰۰ میلیون دلار برآورد واردات دارو خواهیم داشت. 

معاون سندیکای تولید کنندگان دارو گفت: باید کشور را به سمتی ببریم که با این تعداد دانشکده های داروسازی و تعداد فارغ التحصیلان از ۳ درصد باقی مانده کم کنیم. ولی در طول دو، سه سال گذشته این اتفاق نیفتاده است کارخانجات داروسازی در جهت حمایت از مردم این کار را کرده‌اند.

به گفته معاون سندیکای تولید کنندگان دارو، دولت متوجه شده که باید حمایت ها را از طریق بیمه انجام دهند و کارشناسان در سازمان های بیمه گر داروها را تقسیم بندی کنند، داروهای ارزان قیمت که بیماران مصرف می کنند درصدهای متفاوتی دارد. یکی از معضلات جدید بیماران این است که داروهای جدید و فوری می خواهند.

خیرآبادی گفت: اگر می خواهیم مریض درمان شود، باید حمایت های خود را به کارخانجات داروسازی اضافه کنیم. وظیفه دولت این است که با سازمان های بیمه گر از تمام اقشار مردم حمایت کند.

او گفت: افراد باقی مانده که بیمه نیستند، باید بیمه شوند تا تمام داروهای مصرفی کشور از نظر بیماری و تعداد مصرف کنترل شوند، اینکه گفته می شود یک دارو قاچاق است، باید گفت کنترل بیمه ها باعث می شود تا جلوی قاچاق دارو گرفته شود. 

به گفته معاون سندیکای تولید کنندگان دارو،باید با دانشکده ها و دانشمندان به سمتی پیش برویم که کارخانجات افزایش پیدا کنند تا دارو ارزان به مردم ارائه شود  و در دسترس افراد قرار گیرد.
کد مطلب : ۱۲۶۲۳
برچسب ها
دارو
نام شما

آدرس ايميل شما