۰

آمار وحشتناک تلفات ناشی از مقاومت به آنتی بیوتیک

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب : ۱۲۶۱۴
آمار وحشتناک تلفات ناشی از مقاومت به آنتی بیوتیک
سالم خبر: مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک باعث مقاومت دارویی شده و سالانه تلفات سنگینی را به بشر تحمیل می‌کند.

به گزارش سالم خبر، زمانی که نام بیماری‌هایی همچون ایدز و مالاریا می‌آید، همواره ترس و واهمه در افراد به دلیل مرگ و میر بالای این دو بیماری مشاهده می‌شود. با این حال، کمتر کسی می‌داند که آنتی بیوتیک‌هایی که در منزل به صورت خودسرانه مصرف می‌کند آمار تلفات بیشتری نسبت به این دو بیماری دارند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات بهداشتی آمریکا اعلام کردند میزان مرگ و میر ناشی از باکتری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک در این کشور طی سال ۲۰۲۰ شاهد ۱۵ درصد رشد بوده است. این در حالی است که بار‌ها اعلام شده است که آنتی بیوتیک‌ها برای مقابله با باکتری‌ها موثر هستند و توانایی درمان کووید ۱۹ را ندارند.

با این حال، مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک باعث مقاومت دارویی شده و درپی آن باکتری‌های مقاوم به این گروه دارویی نرخ مرگ و میر در این کشور را بالا برده اند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بیش از ۲۹ هزار و ۴۰۰ تن در سال نخست همه گیری کرونا در آمریکا جان خود را به دلیل باکتری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک از دست داده اند.

مصرف آنتی‌بیوتیک بدون تجویز پزشک باعث تکامل باکتری‌های مقاوم به این گروه دارویی می‌شود. همین موضوع سالانه تلفات سنگینی را در جهان درپی دارد. براساس گزارش‌های رسمی، تنها در سال ۲۰۱۹ مقاومت به آنتی بیوتیک به طور مستقیم باعث جان باختن یک میلیون و ۲۷۰ هزار تن در جهان شد. همچنین به طور غیرمستقیم این عارضه ۴ میلیون و ۹۵۰ هزار نفر را به کام مرگ کشاند. این در حالی است که بیماری ایدز تنها ۸۶۰ هزار کشته و مالاریا ۶۴۰ هزار تلفات طی همین مدت داشت.

متخصصان تاکید دارند تحت هیچ شرایطی بدون تجویز پزشک اقدام به مصرف آنتی بیوتیک نکنید. همچنین دوره درمانی که پزشک توصیه کرده است را تا پایان ادامه دهید.
کد مطلب : ۱۲۶۱۴
برچسب ها
آنتی بیوتیک
نام شما

آدرس ايميل شما