۰
محمد عبده زاده، رئیس سندیکای صاحبان دارو‌های انسانی:

سازمان‌های بیمه گر از آذرماه زیر بار افزایش قیمت دارو نرفته‌اند

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : ۱۱۸۸۲
سازمان‌های بیمه گر از آذرماه زیر بار افزایش قیمت دارو نرفته‌اند
سالم خبر: رئیس سندیکای صاحبان دارو‌های انسانی، گفت: صنعت داروسازی غرق در بدهی است و سازمان غذا و دارو با توجه به اصول سازمان حمایت از تولیدکنندگان قیمت دارو را افزایش دهد.

محمد عبده زاده در یک نشست خبری اظهار داشت: صنعت داروسازی غرق در بدهی است و بیمه‌ها در کشور ناکارآمد هستند. سازمان غذا و دارو با توجه
به اصول سازمان حمایت قیمت را افزایش می‌دهد. صنعت داروسازی باید توسعه را در پیش بگیرد و سازمان‌های بیمه گر چتر بیمه‌ای را افزایش دهند. پوشش بیمه‌ای باید به ٧٠ تا ٩٠ درصد برسد.

وی افزود: اولویت نخست ما بازسازی و نوسازی صنعت داروسازی بوده است. اکنون حداقل دستمزد کارگران به نسبت تورم کشور ناچیز است.
دولت در بخش بنگاه‌ها فشار را به کارفرما وارد کرده است و شاهد افزایش ۵٧ درصدی حقوق در سال آینده هستیم؛ اما در بخش دولتی افزایش حقوق ١٠ درصد لحاظ کرده و پیش بینی ما این است که سال آینده تورم کشور ٣٠ درصد باشد. این میزان تورم باید در قیمت دارو لحاظ شود و سازمان‌های بیمه گر به وظیفه خود عمل کنند تا صنعت داروسازی
ورشکسته نشود و با صنعت داروسازی مانند سایر صنایع برخورد شود.

عبده زاده تاکید کرد: سازمان‌های بیمه گر از آذرماه زیر بار افزایش قیمت دارو نرفته‌اند و مردم هزینه‌ها را از جیب پرداخت کرده اند؛ بیمه‌ها تلاشی برای دریافت بودجه بیشتر نمی‌کنند و به صنعت داروسازی و مردم فشار وارد می‌شود.
 
کد مطلب : ۱۱۸۸۲
نام شما

آدرس ايميل شما