۰

چوب حضوری بودن مدارس و امتحانات را خوردیم و باز هم خواهیم خورد

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۱۱۷۰۲
چوب حضوری بودن مدارس و امتحانات را خوردیم و باز هم خواهیم خورد
سالم خبر: رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی (ره) گفت: ما چوب حضوری بودن مدارس و امتحانات را خوردیم و باز هم خواهیم خورد اما نمی‌دانم چرا در این زمینه مسئولین مربوطه کوتاه نمی‌آیند.

به گزارش سالم خبر، حمید عمادی کوچک رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه جهش امیکرون ویروس کووید۱۹ چندان شدید و نگران کننده نیست، گفت: به آن اندازه که درگیری شدید و مرگ و میر در جهش دلتا رخ داد، در این جهش جدید نگرانی نداریم؛ البته برخی از افراد حالات شدید بیماری را تجربه می‌کنند که این گروه کسانی هستند که واکسن دریافت نکردند. در واقع بستری و مرگ و میر واکسن‌نزده‌ها در صورت ابتلا به کرونا، به شکل واضح ۹۰ درصد بیش از سایر گروه‌ها است.

عمادی تاکید کرد: این موضوع نشان دهنده اهمیت تزریق واکسن است؛ زیرا کسانی که واکسیناسیون داشتند حالات کشنده و خطرناک بیماری کووید۱۹ را تجربه نمی‌کنند. بر این اساس بیشتر مراجعین ما هم به شکل سرپایی درمان می‌شوند و کار به بستری نمی‌رسد.

وی افزود: در سوش دلتا معمولا مدت قرنطینه بیماری را دو هفته اعلام می‌کردیم؛ ولی چون امیکرون بیماری نسبتا خفیف‌تری است بر اساس مقالات موجود ما هم قرنطینه پنج روزه را پیشنهاد می‌کنیم که پس از این مدت فرد ناقل ویروسی نباشد، ولی برخی از موارد هم به شکل استثنا ممکن است که لازم باشد قرنطینه بیش از ۵ روز در نظر گرفته شود.
کد مطلب : ۱۱۷۰۲
نام شما

آدرس ايميل شما