۰
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران:

۷ هزار میلیارد تومان برای درمان بیماران کرونایی هزینه شده است

تاریخ انتشار :
شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : ۱۱۶۶۰
۷ هزار میلیارد تومان برای درمان بیماران کرونایی هزینه شده است
سالم خبر: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در۲ سال اخیر و از شروع همه‌گیری کرونا تاکنون، حدود هفت هزار میلیارد تومان برای درمان افراد مبتلا به این بیماری هزینه شده است.

به گزارش سالم خبر، محمد مهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در یک نشست خبری مجازی افزود: هفت هزار میلیارد تومان برای خدمات تشخیصی، دارویی، سرپایی و بستری بیماران مبتلا به کرونا از سوی سازمان بیمه سلامت ایران پرداخت شده است.

وی اظهار امیدواری کرد با پوشش خوب واکسیناسیون عمومی، شاهد افزایش مبتلایان به کرونا به‌ویژه در بخش‌های مراقبت های ویژه نباشیم زیرا خدمات درمانی در این بخش‌ها، هزینه‌بر است و به اقتصاد نظام سلامت، آسیب وارد می‌کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه هزینه‌های درمانی بیماران خاص، رایگان انجام می شود، اظهار داشت: اکنون سازمان بیمه سلامت، همه هزینه‌های بیماران خاص را به صورت رایگان پرداخت کرده و آنها پولی را برای دارو و خدمات تشخصی خود پرداخت نمی‌کنند.

ناصحی با بیان اینکه افراد ساکن در مناطق آسیب‌پذیر و کم برخوردار نیز تا پایان سال ۱۴۰۱، زیر چتر حمایتی سازمان بیمه سلامت قرار می‌گیرند، ادامه داد: این سازمان، هزینه خدمات درمانی زوج‌های نابارور که تحت پوشش بیمه سلامت هستند، پرداخت می‌کند و از سازمان تامین اجتماعی درخواست داریم از منابع ما استفاده کند تا هزینه‌های نازایی را پوشش دهیم.

وی اضافه کرد: همچنین خدمات گفتار درمانی، ذهنی و حرکتی بیماران مبتلا به اوتیسم نیز به  صورت رایگان از سوی این سازمان پرداخت می‌شود و در سال ۱۴۰۱، ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت هزینه‌های بیماران صعب العلاج  در بخش سرپایی و بستری نیز اختصاص می‌دهیم.

 
کد مطلب : ۱۱۶۶۰
نام شما

آدرس ايميل شما