۰
سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری:

شرکت‌های دانش‌بنیان به بودجه دولتی وابسته نباشند

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب : ۱۱۵۱۸
شرکت‌های دانش‌بنیان به بودجه دولتی وابسته نباشند
 سالم‌خبر: معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری درمراسم افتتاحیه دومین ایران بایو گفت: اقتصاد کشور نباید بر پایه فروش منابع و معادن استوار باشد چراکه تحت تأثیر نوسان‌های بین‌المللی همانند مسائل سیاسی  قرار دارد و  چنین اقتصادی در برابر  کوچک‌ترین چالش‌ها آسیب پذیر است.

 سورنا ستاری همچنین افزود: به همین دلیل نیز پول دولتی نباید به حوزه فناوری ورود یابد و دولت باید تسهیل کننده فعالیت بخش خصوصی و مهیاکننده امنیت سرمایه‌گذاران در کشور باشد.

وی گفت: شرکت‌های دانش بنیان برای پیشرفت دانشگاه باید در جامعه تأثیر گذار باشند و بتواند سرآنه GDP کشور را افزایش دهد نه اینکه خود به عنوان یک نهاد به بودجه دولتی وابسته باشند

 ستاری گفت: یکی از دلایل تولید محصولات مرتبط با کرونا و برخی واکسن‌ها درکشور این است که رشد شرکت‌های دانش‌بنیان پلکانی و منطقی بوده و دوپینگی رشد نکرده‌اند.

 وی تصریح کرد که باید متوجه ضعف‌های بسیار خود در حوزه‌ی بیوتکنولوژی کشاورزی و غذایی باشیم و با وجود این حجم از واردات معادل حدود ۱۰ میلیارد دلار در این حوزه از ورود شرکت‌های بیوتک استقبال ‌کنیم.معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، از شرکت های دارویی بایوتک خواست وارد حوزه تولید غذا شوند.

وی با عنوان این مطلب که مبارزه با تفکر نفتی نیازمند حمایت از تولید محصولات بیوتکنولوژی است، گفت: توسعه هیچ چیزی جز فرهنگ نیست. اگر فرهنگ درست شود، سخت افزار آن هم می‌آید. کنار گذاشتن فرهنگ نفتی، نیازمند حمایت از توسعه فرهنگی در زمینه تولید محصولات بیوتکنولوژی است.

ستاری افزود: هر جا که تعداد شرکت‌های دانش بنیان کمتر بوده است، سوبسید بیشتر داده ایم و بیشترین بودجه و دلار ۴۲۰۰ تومانی را بابت عدم توجه به شرکت‌های دانش بنیان داده ایم.
کد مطلب : ۱۱۵۱۸
نام شما

آدرس ايميل شما