۰

 تولید داروی سرطان روده با نصف قیمت کنونی در کانادا

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب : ۱۱۴۹
 تولید داروی سرطان روده با نصف قیمت کنونی در کانادا
سالم خبر: تولید داروهای مقابله با سرطان در کشورهای  مختلف یک اولویت  است و کشوری که بتواند داروی ارزان تر را به بازار عرضه کند ، می تواند بخش بزرگتری از بازار را بدست آورد.  به همین  دلیل است که شرکت های داروسازی در سال های اخیر میلیاردها دلار در بخش تحقیق و توسعه دارو سرمایه گذاری کردند  تا محصولاتی تازه و با کیفیت را به بازار عرضه کنند.
 
به گزارش سالم خبر؛ یکی دیگر از مسایلی که در سال های اخیر بسیار اهمیت داشته است سیاست های دولت امریکا در قیمت گذاری دارو و صادرات آن است . امریکا بزرگترین تولید کننده دارو است و می تواند تاثیر بسیاری بر بازار داروی جهانی داشته باشد.
 
 دونالد ترامپ  از زمانی که در امریکا به عنوان رییس جمهور کارش را آغاز کرد سیاست هایی برای  بیمه های درمانی و هزینه های درمانی در کشور پیشنهاد داد که به زعم فعالان اقتصادی زمینه را برای گران‌تر شدن قیمت دارو در این کشور فراهم کرده است. افزایش قیمت دارو برای  بیماری های پر هزینه ای مانند سرطان هر روز بیش از پیش مشکل آفرین می شود. اما به نظر می رسد همسایه امریکا یعنی کانادا، راهی برای تولید داروهای ارزان پیدا کرده است  که می تواند باعث کمتر شدن نقش امریکا در بازار جهانی شود . ولی باید دید آیا امریکا به این سادگی بازار را واگذار می کند یا خیر؟
 
طبق گزارش اخیر رویترز، پروژهشگران کانادایی اعلام  کردند دارویی برای درمان سرطان روده تولید کرده‌اند که قیمتش نصف قیمت داروی مشابه در امریکا است اما کارایی مشابه داروی امریکایی دارد.
 
این مطالعه روی گروهی از بیمارانی که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ میلادی با استفاده از داروی مذکور همراه یا بدون آواستین مورد درمان قرار گرفته‌اند، انجام شده است. این مطالعه نشان داد افرادی که بوسیله داروی تولید شده توسط شرکت رُش در امریکا دوره شیمی درمانی را طی کرده‌اند ماهانه ۱۲ هزار و ۳۴۵ دلار پرداخت کرده‌اند ولی  افرادی که در کانادا و به وسیله داروهای کانادایی این دوره را طی کرده‌اند تنها ۶ هزار و ۱۹۵ دلار امریکا پرداخت کرده‌اند. از سوی دیگر افرادی که سرطان روده پیشرفته دارند در کشور امریکا به طور متوسط ۲۱.۴ ماه بعد  زنده مانده‌اند در حالی که  افرادی با شرایط مشابه در کانادا ۲۲.۱ ماه زندگی کرده‌اند.
 
 دکتر وینا شانکاران ، پژوهشگر کانادایی می گوید با وجود اینکه قیمت دارو در امریکا دو برابر کانادا است ولی  کیفیت این داروها و طول عمر بیماران در دو کشور فرقی نمی‌کند.
 
 از سوی دیگر این داروها در دیگر کشورهای دنیا هم با قیمت متناسب با امریکا عرضه می‌شود و به همین دلیل بالاتر است. دلیل این مساله را می‌توان در سیستم قیمت‌گذاری دارو در امریکا دید. در این کشور  قیمت دارو را بازار آزاد تعیین می‌کند اما در کانادا، دولت کنترل قیمت دارو را به طور مستقیم و غیرمستقیم بر عهده دارد و تلاش می‌کند تا حداقل فشار مالی  به بیماران وارد شود.
 
جالب این جاست که رییس‌جمهوری امریکا بعد از انتشار خبر ارزان‌تر بودن دارو در همسایه  امریکا و احتمال وارد شدن این داروهای ارزان به امریکا، در مورد افزایش تعرفه واردات دارو هم صحبت کرد و تاکید کرد دولت‌های خارجی باید با انتقال دارو به کشورامریکا که باعث برهم خوردن توازن در بازار این کشور می‌شود شدیدا مبارزه کنند.
کد مطلب : ۱۱۴۹
نام شما

آدرس ايميل شما