۰

۲۶ مورد مبتلا به اومیکرون در کشور شناسایی شد

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۱۱۲۸۲
۲۶ مورد مبتلا به اومیکرون در کشور شناسایی شد
سالم خبر: رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شناسایی ۲۶ مورد مبتلا به سویه اومیکرون در کشور خبر داد.

به گزارش سالم خبر، محمد مهدی گویا رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: ۱۲ مورد نیز جدیدا شناسایی شده که در دست بررسی است و در روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه سویه اومیکرون با سرعت بسیار زیاد گسترش می یابد، اظهار داشت: بسیاری از کشورهای دنیا موارد ابتلا به اومیکرون را گزارش کرده اند و در کشورمان نیز این سویه مشاهده شده است.

وی ادامه داد: انتظار ما آن است که مردم به دو نکته مهم توجه کنند ، با تزریق ۲ نوبت واکسیناسیون احتمال ابتلا به اومیکرون پایین نمی آید باید واکسن در ۳ نوبت انجام شود.

گویا تصریح کرد: بر اساس جدول زمانی واکسیناسیون، افراد بالای ۱۸ سال بعد از ۳ ماه فاصله زمانی از تزریق نوبت دوم واکسن، نوبت سوم را دریافت کنند و بعد از آن رعایت شیوه نامه های بهداشتی بصورت فردی و اجتماعی بسیار اهمیت دارد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در تهران و خراسان موارد ابتلا به اومیکرون بصورت خانوادگی مشاهده شده ، وقتی یک نفر در خانواده به این سویه مبتلا شود مابقی اعضای خانواده نیز درگیر آن می شوند، به همین خاطر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در خانه، مدرسه و اجتماع حرف اول را می زند.

به گفته گویا، مردم به توصیه هایی که در اختیار رسانه ها و مطبوعات قرار می گیرد توجه کنند تا دوباره با موج سنگین کرونا روبرو نشویم.

وی افزود: مواجه شدن با موج سنگین کرونا مراکز بهداشتی و درمانی را در کشور تحت تاثیر قرار می دهد.
کد مطلب : ۱۱۲۸۲
نام شما

آدرس ايميل شما