۰

درمان ناباروری تحت پوشش کامل بیمه سلامت قرار می‌گیرد

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۱۱۱۶۹
درمان ناباروری تحت پوشش کامل بیمه سلامت قرار می‌گیرد
سالم خبر: مدیرعامل بیمه سلامت گفت: این سازمان خدمات ناباروری را از حداقل ۵۵۰ هزار تومان تا چهار میلیون و صد هزار تومان در بخش دولتی و از ۹۷۶ هزار تومان تا 6 میلیون و نهصد هزار تومان در بخش عمومی غیردولتی و خصوصی تحت پوشش قرار می‌دهد.

به گزارش سالم خبر، افزایش هزینه‌های درمانی به خصوص برای زوجین نابارور همواره یکی از دغدغه‌های این گروه محسوب می‌شود. از طرفی این روزها معضل کاهش جمعیت کشور یکی دیگر از مباحث جدی مسئولین است که باعث شده تا مساله باروری مورد توجه قرار گیرد و افرادی که با مشکل ناباروری مواجه هستند بتوانند با کمترین میزان هزینه، درمان شوند. حال با وجود قوانین متعددی که در این زمینه تصویب شده است باید دید که این موضوع تا چه میزان از سوی بیمه‌ها مورد توجه قرار گرفته است. 

اهمیت موضوع باروری به قدری است که در بند یک سیاست‌های جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری،  ارتقای بالندگی و جوان سازی جمعیت با هدف افزایش نرخ باروری و بند "ح"  تبصره ۱۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و تصویب هیئت وزیران مبنی بر در تعهد قرار گرفتن خدمات ناباروری مورد تاکید قرار گرفته است. در همیبن راستا دولت مکلف شده است اعتباراتی را ذیل ردیف های وزارت بهداشت تحت عنوان حمایت از هزینه های درمان ناباروری متمرکز کند.

برهمین اساس سازمان بیمه سلامت به عنوان یک سازمان پیشرو به منظور حمایت مالی و افزایش نرخ باروری، افزایش رضایتمندی بیمه شدگان، تسهیل و دسترسی عادلانه به این خدمات و کاهش پرداخت از جیب مردم، دستورالعمل خرید راهبردی خدمات ناباروری که به تازگی در دبیرخانه شورایعالی بیمه سلامت با همکاری سازمان‌های بیمه‌گر پایه تهیه شده است را به استان‌ها ابلاغ کرد.

محمد مهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران
کد مطلب : ۱۱۱۶۹
نام شما

آدرس ايميل شما