۰

سازمان غذا و دارو آمریکا داروی آنتی‌بادی آسترازنکا برای پیشگیری از کرونا را تائید کرد

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب : ۱۱۱۶۴
سازمان غذا و دارو آمریکا داروی آنتی‌بادی آسترازنکا برای پیشگیری از کرونا را تائید کرد
سالم خبر: این داروی ترکیبی اولین در نوع خود در آمریکاست که برای پیشگیری قبل از مواجهه مجوز می‌گیرد و همچنین تنها نوعی است که به صورت عضلانی تزریق می‌شود.  

به گزارش سالم خبر، سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) مصرف اورژانسی کوکتل آنتی‌بادی شرکت آسترازنکا را برای پیشگیری از عفونت‌های کرونا در افراد با سیستم‌های ایمنی ضعیف یا سابقه عوارض جانبی ناشی از واکسن‌های کرونا تائید کرد.

براساس اعلام FDA، کوکتل آنتی‌بادی Evusheld فقط برای بزرگسالان و نوجوانانی (12 سال به بالا و با حداقل وزن 40 کیلوگرم) مجوز مصرف گرفته که هم‌اکنون آلوده به ویروس کرونا نیستند و اخیرا نیز در مواجهه با یک فرد آلوده قرار نگرفته‌اند.

این ترکیب فقط برای افرادی مجوز گرفته که مبتلا به کووید-۱۹ نباشند و همچنین اخیرا در معرض فرد مبتلا هم نبوده باشند. همچنین فرد باید نقص ایمنی متوسط تا شدید بواسطه بیماری یا استفاده از دارو داشته باشد که احتمالا ایمنی کافی از واکسن دریافت نمی‌کند و یا این که واکنش و حساسیت شدید به واکسن یا اجزای آن داشته باشد.

این کوکتل آنتی‌بادی که متشکل از دو مونوکلونال آنتی‌بادی Tixagevimab و Cilgavimab است، در واقع به عنوان پروفیلاکسی پیش از مواجهه (پیشگیری) برای افراد یادشده مجوز گرفته است.
کد مطلب : ۱۱۱۶۴
نام شما

آدرس ايميل شما