۰

ويروس نوروویروس علت بیماری گوارشی در کلاردشت

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب : ۱۱۰۹
ويروس نوروویروس علت بیماری گوارشی در کلاردشت
سالم خبر : دکتر گوهر دهی  با بیان این که در طول 24 ساعت گذشته روند مراجعه بیماران مبتلا به بیماری گوارشی در شهرستان کلاردشت رو به کاهش بوده است،  افزود : همه بیماران مراجعه کننده پس از انجام اقدامات درمانی لازم به  صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند و در حال حاضر هیچ مورد بستری در بیمارستان نداریم .

دکتر فرزاد گوهردهی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با وبدا، در خصوص آخرین وضعیت وقوع بیماری گوارشی در شهرستان کلاردشت تصریح کرد: علیرغم اینکه  روند مراجعه این گونه بیماران رو به کاهش است  اما این بیماری در صورت رعایت نکردن کامل بهداشت فردی از سوی بیماران و خانواده های آنها قابل انتقال است .

وی با اشاره به اینکه تظاهر بیماری در بیماران مراجعه کننده به صورت بیماری گوارشی با علائم خفيف است ، شیوع ويروسي به نام نوروویروس را علت بیماری دانست و اظهارکرد: این ویروس از راه دهان و از طریق مصرف آب و غذای آلوده  منتقل می شود و همچنین از طریق دست  و تماس با سطوح آلوده به ویروس مانند دستگیره، در و  تلفن نیز منتقل می شود.

دکتر گوهردهی بر رعایت بهداشت فردی تاکید کرد و شستن دست ها ، جوشاندن آب آشامیدنی و ضدعفوني کردن سبزيجات و ميوه هاي تازه در پیشگيري از این بيماري  را بسیار موثر دانست.


 
کد مطلب : ۱۱۰۹
نام شما

آدرس ايميل شما