۰

خطر مرگ در سویه دلتا برای افراد واکسینه نشده ۱۱ برابر بیشتر است

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۱۰۵۱۷
خطر مرگ در سویه دلتا برای افراد واکسینه نشده ۱۱ برابر بیشتر است
سالم خبر: مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های عفونی آمریکا اعلام کرد عدم واکسیناسیون احتمال مرگ بیماران کرونایی را در برابر سویه دلتا ۱۱ برابر افزایش می‌دهد.

به گزارش سالم خبر به نقل از مدیکال اکسپرس، مطالعات جدید آمریکا نشان می‌دهد واکسن‌های کووید -۱۹ میزان بستری در بیمارستان و مرگ را بر اثر ابتلا به ویروس حتی نوع بسیار مسری آن یعنی سویه دلتا کاهش می‌دهد. 

یک مطالعه بیش از ۶۰۰ هزار مورد کووید-۱۹ را در ۱۳ ایالت از آوریل تا اواسط ژوئیه ردیابی کرد. بر اساس اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، با افزایش دلتا در اوایل تابستان افرادی که واکسینه نشده بودند ۴.۵ برابر بیشتر از واکسیناسیون کامل احتمال ابتلا به بیماری، بیش از ۱۰ برابر احتمال بستری شدن در بیمارستان و ۱۱ برابر احتمال مرگ را داشتند.

دکتر روشل والنسکی، مدیر CDC گفت: واکسیناسیون اثربخش بوده و نتیجه نهایی این است: ما ابزار‌های علمی لازم برای کنترل  این بیماری همه گیر را داریم، اما همانطور که داده‌های قبلی نشان داده‌اند، حفاظت در برابر عفونت کرونا در حال کاهش است.

موارد به اصطلاح «پیشرفت» در واکسیناسیون‌های کامل ۱۴ درصد از بستری‌ها و ۱۶ درصد از مرگ و میر‌ها را در ماه‌های ژوئن و ژوئیه تشکیل می‌دهد که تقریبا دو برابر درصد ابتدای سال است.

افزایش این درصد‌ها تعجب آور نیست، هیچکس هرگز نگفته است که واکسن‌ها کامل هستند و کارشناسان بهداشت هشدار داده‌اند بیش از ۹۰ درصد از افرادی که در بیمارستان‌های آمریکا مبتلا به کووید-۱۹ هستند، واکسینه نشده‌اند.

مشخص نیست که تغییرات در طول زمان به دلیل کاهش ایمنی افراد پس از گذشت مدتی از زمان واکسیناسیون کاهش یافته و یا به دلیل واکسن گریزی سویه دلتاست.  یک دلیل دیگر  نیز می‌تواند  این باشد که اقدامات بهداشتی لازم را در برابر سویه دلتا انجام نمی‌دهند.

اما مقامات بهداشتی آمریکا در صورت تصمیم گیری در مورد اینکه آیا حداقل برخی از آمریکایی‌ها نیاز به تقویت کننده دارند، این آخرین داده‌های دنیای واقعی را در نظر خواهند گرفت. هفته آینده، مشاوران سازمان غذا و دارو به طور علنی در مورد درخواست شرکت فایزر برای ارائه دوز سوم بحث خواهند کرد.
کد مطلب : ۱۰۵۱۷
نام شما

آدرس ايميل شما