۰
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س):

حدود ۴۰ درصد متوفیان کرونایی کشور در بهشت زهرا تهران دفن شده‌اند

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۹ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب : ۱۰۴۳۵
حدود ۴۰ درصد متوفیان کرونایی کشور در بهشت زهرا تهران دفن شده‌اند
سالم خبر: ۴۱ هزار و ۵۹۱ نفر از متوفیان کرونایی ایران یعنی حدود ۴۰ درصد آمار این بخش در کل کشور در بهشت زهرا(س) دفن شده‌اند.

به گزارش سالم خبر، سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) تهران با حضور در هشتمین جلسه اعضای شورای اسلامی شهر تهران، افزود: از این تعداد ۲۴ هزار و ۸۳۸ متوفی مرد و ۱۶ هزار ۷۵۳ متوفی زن بوده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین کار تغسیل ۱۲ هزار و ۲۱۲ متوفی نیز در بهشت زهرا(س) انجام شد و پیکرها به اقصاء نقاط کشور و مرزهای کشور منتقل شدند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) تهران گفت: در ۱۹ ماه اخیر این سازمان شرایط سختی را تحمل کرد و اگر زیرساخت خوبی نداشت نمی توانست این بحران را پشت سر بگذارد.

خال تاکید کرد: کار بهشت زهرا(س) با بخشنامه و اضافه‌کاری معنا پیدا نمی‌کند و تنها مولفه آن عشق به مردم است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون چهار میلیون و ۹۶۰ هزار و ۷۴۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بیماری کووید ۱۹ جان ۱۰۷ هزار و ۱۵۱ نفر را نیز تاکنون در کشورمان گرفته است. 

همچنین چهار میلیون ۱۷۵ هزار و ۴۰۵ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.  

وزارت بهداشت اعلام کرد هم‌اینک ۳۰۶ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهرستان در شرایط نارنجی و ۳۲ شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

همچنین تاکنون ۱۸ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۲۴۵ شهروند ایرانی دز نخست واکسن کرونا و هفت میلیون و ۹۱۴ هزار و ۸۸۱ نفر دز دوم آن را تزریق کرده و واکسینه شده‌اند. 

بر این اساس مجموع واکسنهای تزریق شده در ایران به ۲۶ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۱۲۶ دز رسیده است.

"پاندمی کرونا" در سطح جهان ۲۱۷ میلیون و ۹۰۲ هزار و ۹۴۳ نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و ۵۲۳ هزار و ۷۷۸ نفر را گرفته است. ۱۹۴ میلیون و ۷۷۰ هزار و ۷۵۳ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.

ارزیابی اعضای شورای شهر از گزارش بهشت زهرا(س)

«حبیب کاشانی» عضو شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص گفت: از سال ۸۸ که ۱۶۰ هکتار به مجموعه بهشت زهرا(س) اضافه شد، مساحت این مجموعه به ۵۸۴ هکتار رسیده است.

وی گفت: با توجه به اینکه وسعت ۱۱۰ هکتار در عرض ۱۰ سال پر شده، این ۱۶۰ هکتار نیز در عرض ۱۲ سال پر می‌شود.

کاشانی گفت: برای این موضوع چه تدابیری اندیشیده شده و چگونه بهشت زهرا(س) در فازهای بعدی توسعه می‌یابد؟

«علیرضا نادعلی» سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نیز در واکنش به گزارش سازمان بهشت زهرا(س) از اینکه مدیرعامل این سازمان به گزارش یکی از شبکه های معاند به عنوان مرجع و مآخذ استناد کرده بود، انتقاد کرد و گفت: ارجاع دادن به رفرنس مرجع و ماخذ دشمنان نظام برای همکاران ما کار اشتباهی است.

وی افزود: یک نهاد رسمی جمهوری اسلامی نباید به رسانه‌ای که آن را فاسق می دانیم و بسیاری از حقیقت و غیرحقیقت را با هم مخلوط می‌کند، ارجاع کند.

نادعلی گفت: این رسانه ارگان رسمی خبری روباه پیر است و استدعا دارم آن را به عنوان مرجع انتخاب نکنید.

وی تاکید کرد: اگر این شبکه درباره کشورهای مسلمان و یا هر موضوع دیگری، خبری می دهد ممکن است درست نباشد و ما را به اشتباه بیندازد و به ناکجا آباد برساند.

نادعلی تاکید کرد: شیوه نامه استفاده از ماخذ و منبع باید بر اساس سیاست های رسمی نظام جمهوری اسلامی باشد.

«جعفر شربیانی» عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه آرامستان های شهرداری تهران و ظرفیت بهشت زهرا (س) در حال پر شدن است، گفت: باید فکری برای این موضوع کرد.

وی افزود: در خصوص گسترش فازهای بعدی بهشت زهرا(س) باید اصرار نکنید چراکه تنها راه حل بزرگ کردن مساحت این آرامستان نیست.

به گفته وی، باید از سایر ظرفیت های شهر تهران در این خصوص بهره گرفت.

«مهدی اقراریان» عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز از سپاه محمد رسول الله برای کمک به سازمان بهشت زهرا(س) تشکر کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط زلزله خیز بودن تهران و وجود بلایای طبیعی، به طور بطع وقت کافی و لازم برای اینکه اموات تدفین شوند، وجود نخواهد داشت.

وی گفت: کشورها در این شرایط به سمت گورهای دسته جمعی می روند و باید سردخانه هایی را به صورت سیار پیش‌بینی کرد.

اقراریان ادامه داد: برخی اقدامات مینیاتوری نیز در سازمان ها انجام می‌شود که با واقعیت فاصله دارد.

«پرویز سروری» نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این ارتباط گفت: با توجه به قدمت ۵۰ ساله بهشت زهرا(س)، قبوری وجود دارند که بیش از ۳۰ سال از عمر آنها گذشته است.

وی افزود سازمان بهشت زهرا (س) برای استفاده مجدد از این قبور چه برنامه‌ای دارد؟

سروری همچنین با اشاره به ترافیک اطراف بهشت زهرا(س) در شرایط عادی و غیر از کرونایی اظهار داشت: برای این موضوع نیز باید تمهیداتی اندیشیده شود.
کد مطلب : ۱۰۴۳۵
نام شما

آدرس ايميل شما