۰

افزایش ۶ برابری مصرف برخی داروها در پیک پنجم کرونا

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۱۰۴۱۲
افزایش ۶ برابری مصرف برخی داروها در پیک پنجم کرونا
سالم خبر: در حال حاضر در خصوص موجودی داروهای کرونا از جمله رمدسیویر، فاویپیراویر و سرم محدودیتی وجود ندارد.

به گزارش سالم خبر، منان حاجی محمودی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران در بازدید از داروخانه‌های ۲۹ فروردین و ۱۳ آبان گفت: داروسازان از هنگام شیوع بیماری کرونا از جمله افرادی بودند که به هیچ وجه تعطیلی نداشتند و همواره سعی کردند با وجود بی مهری‌ها از ارائه خدمات صادقانه به مردم دریغ نکنند.

وی افزود: به علت تأخیر واکسیناسیون و رعایت نکردن شیوه نامه‌ها ما در پیک پنجم بیماری مصرف برخی اقلام دارویی بیش از ۶ برابر در کشور افزایش یافته است.

حاجی‌محمودی گفت: فقط مصرف داروی رمدسیویر در مرداد ۱۴۰۰ به نسبت ماه‌های قبل بیش از ۶ برابر افزایش یافت و باعث کمبود سرم به عنوان حامل تزریقی این دارو نیز شد.

وی افزود: صف‌های طولانی برای تأمین دارو در مقابل داروخانه‌های مرجع مانند ۱۳ آبان، ۲۹ فروردین و… نشان از پیک بیماری و افزایش تعداد مبتلایان داشت.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: با توجه به شدت بیماری و برای جلوگیری از صف‌های طولانی در هفته‌های گذشته، پس از پیگیری‌های لازم به منظور تأمین دارو و سرم مورد نیاز در سطح کل کشور، همه داروهای سرپایی درمان بیماران کرونا در داروخانه‌های منتخب بخش خصوصی توزیع شد و در دو داروخانه ۱۳ آبان و ۲۹ فروردین مسیر عرضه داروی بیماران کرونا جدا شد تا ضمن رعایت شیوه نامه‌های فاصله گذاری اجتماعی دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز تسهیل شود.

وی افزود: فهرست داروخانه‌های منتخب از طریق سایت سازمان غذا و دارو، سایت دانشگاه‌های علوم پزشکی و سامانه تی‌تک برای عموم مردم در دسترس است.

حاجی‌محمودی ادامه داد: در حال حاضر در خصوص موجودی داروهای کرونا از جمله رمدسیویر، فاویپیراویر و سرم محدودیتی وجود ندارد و با توجه به راه‌اندازی مسیرهای ویژه و همچنین عرضه‌ داروهای کرونا در داروخانه‌های منتخب، دسترسی مردم به این داروها افزایش پیدا کرده است.
کد مطلب : ۱۰۴۱۲
نام شما

آدرس ايميل شما