۰
معاون وزیر بهداشت:

ظرفیت تولید دستگاه‌های اکسیژن ساز در کشور افزایش یافت

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۱۰۰۵۵
ظرفیت تولید دستگاه‌های اکسیژن ساز در کشور افزایش یافت
سالم خبر: ظرفیت تولید دستگاه‌های اکسیژن ساز در کشور به ماهانه یک هزار و ۵۰۰ دستگاه رسیده است.

به گزارش سالم خبر، محمد رضا شانه ساز، معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در حاشیه بازدید از شرکت احیاء درمان پیشرفته در مشهد اظهار کرد: در پیک دوم کرونا و در یک مقطع زمانی، تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی کشور فشار مضاعفی را تحمل کردند و تولید دستگاه‌های تنفس مصنوعی به ماهانه دو هزار و ۵۰۰ دستگاه افزایش یافت.

او  افزود: یکی از عرصه‌های موفقیت و افتخار کشور، وجود شرکت‌های دانش بنیان و تولید تجهیزات پزشکی است که توسط جوانان نخبه و با انگیزه راه اندازی و اقدامات مهم و بزرگی در این شرکت‌ها در حال انجام است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: این شرکت‌ها در بدترین شرایط به کمک مجموعه بهداشت و درمان و سلامت کشور آمدند و در تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی نقش ارزنده‌ای را ایفا کردند.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: با حمایت شرکت‌های تولیدکننده در بحث تولید ماسک از تولید روزانه ۱۵۰ هزار عدد در روز به تولید ۴ الی ۵ میلیون عدد در روز در مدت کوتاهی دست یافتیم؛ در حال حاضر این ظرفیت به ۴۵ تا ۵۰ میلیون ماسک در روز افزایش یافته است.

 شانه ساز تصریح کرد: در تولید لباس‌های حفاظتی نیز از تولید لباس‌های بدون کیفیت و غیر قابل تحمل به تولید لباس‌های استاندارد و با کیفیت دست یافتیم.

او گفت: در موقعیتی که کشورمان با شرایط سخت تحریم روبروست، بسیاری از کشور‌های مدعی حقوق بشر، از خط قرمز‌های انسانیت عبور کردند و در ارائه بسیاری از ملزومات و تجهیزاتی که ایران نیاز داشت به بهانه تحریم همکاری نکردند و این موضوع بار‌ها و بار‌ها در مدت زمان بحران کرونا و قبل از آن دیده شده است.

شانه ساز با اشاره به فعالیت شرکت‌های داروسازی در عرصه‌های داروسازی و تجهیزات پزشکی، تصریح کرد: در حال حاضر کشورمان در تامین تجهیزات به خودکفایی رسیده است و این وظیفه ما است که در مشیر تولید دستگاه‌های سی تی اسکن به شرکت‌های تولیدکننده کمک کنیم.

او با اشاره به تولید دستگاه‌های شتاب دهنده توسط یکی از شرکت‌های تجهیزات پزشکی کشور افزود: زمانی که کشورمان از نظر علمی و تولید تجهیزات پزشکی به مرحله خودکفایی برسد، فشار‌های ناشی از تحریم هیچ تاثیری بر کشور نخواهد گذاشت.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح گفت: افقی که برای شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات پزشکی دیده می‌شود، ده ساله و بیست ساله نیست بلکه افقی بین نسلی است و خدمات این شرکت‌ها برای نسل‌های آینده این کشور ثمر بخش خواهد بود و سرمایه ملی محسوب می‌شوند.

او گفت: شرکت احیا درمان پیشرفته اولین تولیدکننده دستگاه‌های اکسیژن ساز مراقبت ویژه و دستگاه‌های ماشین بیهوشی، تنها تولیدکننده  دستگاه سی تی اسکن در ایران است. 
کد مطلب : ۱۰۰۵۵
نام شما

آدرس ايميل شما