۱
ایرج فاضل رییس کل سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با سالم خبر عنوان کرد:

بدهکار بزرگ؛ سازمان تامین اجتماعی است

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب : ۸۰۳
بدهکار بزرگ؛ سازمان تامین اجتماعی است
سالم خبر: رییس جامعه جراحان ایران اعلام کرد: گردش اقتصادی در کشور قفل شده و در حال حاضر بیمه ها نمی توانند بدهی های خود را به بیمارستان ها و مراکز درمانی را پرداخت کنند.

دکتر ایرج فاضل رییس سازمان نظام پزشکی کشور در گفت و گو با سالم خبر با بیان اینکه مهمترین گام در این زمینه تجمیع بیمه ها است، گفت: بدهکار بزرگ سازمان تامین اجتماعی است که بیمارستان ها را دچار مشکل کرده است و حتی داروخانه ها طلب بسیاری از این سازمان دارند که مهمترین قدم در این زمینه تجمیع بیمه ها است چون بیشتر هزینه ها برای کارکنان آن ها هزینه می شود و تعداد بالای کارکنان نیز مزید براین علت شده است.

وی در ادامه در خصوص تاخیر و میزان افزایش تعرفه های پزشکی در کشور عنوان کرد: در حال حاضر با تعرفه های موجود داروخانه ها و بیمارستان های خصوصی در حال ورشکستگی هستند در حالی که حقوق و دستمزد کارگران 18 درصد افزایش یافته ولی تعرفه های پزشکی با پنج درصد غیرمتعارف است.

رییس سازمان جراحان ایران افرود: با وضعیت تعرفه های پزشکی در حال حاضر موسسات درمانی به ویژه بخش خصوصی با مشکلات جدی مواجه می شوند و زمانی که این تعرفه ها را محدود کنیم در واقع بیمارستان ها را از رونق باز داشته ایم.

 فاضل ادامه داد: اگر رشد پنج درصدی تعرفه های پزشکی تصویب شود، این رشد متناسب با هزینه های جاری، تورم و شرایط جامعه نیست و برای این موضوع احساس نگرانی می کنیم چون بیمارستان ها را از فعالیت منع می کند ضمن آنکه وضعیت داروخانه ها هم در این میان بسیار نگران کننده است.

آمار تصادفات بسیار بالا است

رییس جامعه جراحان ایران در سخنانی دیگر با اشاره به آماربالای تصادفات در کشور در مورد آمار بالای فوت بخشی از جامعه ی جوان در کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: مساله تصادفات در کشور از معضلات جدی است که باید بطور جدی برای آموزش آن در جامعه برنامه ریزی شود و باید از نظر دور نداشت که در راس آن نقش موتورسیکلت ها در تصادفات و به عنوان یکی زا عوامل مرگ و میر مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

دکتر فاضل درباره آمار و میزان شکایت مردم از جامعه پزشکی در رسیدگی به مصدومان تصادفات عنوان کرد: شکایات مردم در آمریکا در این زمینه سه درصد است ولی تعداد شکایت ما در دادگاه انتظامی از نظر آماری پایین است و بسیاری از آن ها در دادگاه های حل اختلاف حل می شود.
ایران از وضعیت خوب جراحی برخوردار است

وی در زمینه کیفیت جراحی ها در کشور، ادامه افزود: قبل از انقلاب با پرداخت هزینه های مادی و فرهنگی مردم مجبور بودند به خارج از کشور رفته و جراحی های تخصصی خود را در برخی کشورها انجام دهند اما اکنون کیفیت جراحی های انجام شده در کشور از وضعیت خوبی برخوردار است.

رییس جامعه جراحان ایران با اشاره به اینکه فعالیت پزشک با جان انسان سر و کار دارد، تصریح کرد: پزشک باید از خصوصیات منحصر بفردی برخوردار باشد هر کسی نمی تواند پزشک شود.

فاضل افزود: تاکنون هیچ معیاری برای انتخاب دانشجوی رشته پزشکی به جز نمره نداشته ایم و به نظر من معیار نمره شیوه درستی برای انتخاب دانشجو در رشته پزشکی نیست.

وی گفت: یک تونل هفت یا هشت ساله برای تحصیل دانشجویان رشته پزشکی گذاشته ایم که هر کس می خواهد وارد این تونل شود و ادامه دهد و باید از این تونل عبور کند . البته این تونل خروجی ندارد و باید همواره آن را ادامه دهد.
 
 
کد مطلب : ۸۰۳
نام شما

آدرس ايميل شما