۵

سندرم تونل کارپال؛ 10 نشانه دست درد

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب : ۷۳
سالم خبر: شاید بسیاری از ما چه آدم های پشت میزی و اداری ، زنان خانه دارو حتی ورزشکاران دچارسندرم تونل کارپال و علائم آن باشیم بدون آنکه بدانیم دچار چنین عارضه ای هستیم تا برای درمان آن اقدامی صورت دهیم. سندرم تونل کارپال بیشتر بردستان افرادی که در مدت طولانی مچ دستشان در شرایط نامناسب و غیراستاندارد قراردارد جا خوش می کند.

مرکز پزشکی مجازی Virtual Medical Centre گزارش می دهد که تونل کارپ در حدود 2.7 درصد از کل جمعیت را درگیر می کند بویژه آنکه زنان در این مورد آسیب پذیرترند.

تونل کارپال، کانالی در مچ است که عصب میانی در آن قرار دارد. این عصب به انگشت شصت و بخشی از کف دست، انگشت اشاره، انگشت میانی و نیمی از انگشت سوم حس می‌دهد. وقتی مچ دست در حالت نامناسب قرار بگیرد، فضای کافی برای عصب مدیان (عصب میانی) وجود ندارد و به این عصب فشار وارد می‌شود. همچنین وقتی این تونل ملتهب شود یا آسیب ببیند، به عصب هم صدمه وارد خواهد شد که بی‌حسی و ضعف و درد در انگشت‌ها را به دنبال دارد.

کاربران رایانه، تایپیست‌ها و صفحه‌آراها، کارگران، خیاط‌ها، قصاب‌ها، نجارها مکانیک‌های خودرو، رانندگان ماشین‌های سنگین و...) از جمله شاغلانی هستند که باید علائم تونل کارپال را جدی بگیرند. حتی ورزشکاران حرفه ای تنیس و پینگ پونگ که در ورزش حرکات تکراری و مداوم مچ دست انجام می دهند نیز از این عارضه ایمن نیستند.

بیماران مبتلا به این عارضه معمولاً با آگاهی از این سندرم و با دریافت درمان مناسب می‌توانند مجدداً از مچ و دست‌شان به صورت طبیعی استفاده کنند.

در ده اسلاید زیرعلائم سندرم تونل کارپال تشریح شده است:
کد مطلب : ۷۳
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
عالیه تشکر
Iran, Islamic Republic of
عالیه