۰

یک شرکت چینی برای تولید دارو در افغانستان سرمایه‌گذاری کرد؛ ما باز هم جا ماندیم!

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۲۵
کد مطلب : ۱۴۸۴۸
یک شرکت چینی برای تولید دارو در افغانستان سرمایه‌گذاری کرد؛ ما باز هم جا ماندیم!
سالم‌خبر: با خیز سازمان غذا و دارو برای توسعه ی صادرات دارو در کشور به ویژه به کشورهای منطقه اگرچه برنامه ای از سوی سازمان تهیه و اعلام نشده است اما برخی کشورهای هم پیمان با ایران فعالیت‌های خود را در حوزه ی دارو در افغانستان آغاز کرده اند. از جمله شرکت "تی‌ین‌یی" که در مرحله ی مذاکرات برای سرمایه گذاری در حوزه ی دارو در افغانستان است.

براساس اعلام اداره ملی غذا و داروی افغانستان روز گذشته 20 تیرماه مولوی مطیع الله صاحب زاده معاون این اداره در دیدار با شی، رییس اجرایی شرکت داروسازی تی‌ین‌یی مذاکرات نخست برای سرمایه گذاری در حوزه ی داروسازی را انجام داده اند.

در این ملاقات رئیس این شرکت چینی از علاقمندی اش در سرمایه گذاری در بخش تولید دارو در افغانستان به ارزش ده میلیون دلار از مسوولان وزارت بهداشت افغانستان خواستار همکاری در این راستا شده است.

صاحب زاده معاون سازمان غذا و داروی افغانستان از علاقمندی و سرمایه گذاری شرکت مذکور در بخش تولید و داروسازی در افغانستان استقبال کرده و گفته است: در حال حاضر زمینه سرمایه گذازی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بخش های مختلف در افغانستان مساعد شده است و این شرکت میتواند با خاطر آرام در افغانستان سرمایه گذاری کند.
 
چین به غیر داروسازی در بخش های مختلف از جمله معادن نیز علاقه مند به سرمایه گذاری در افغانستان است.
کد مطلب : ۱۴۸۴۸
نام شما

آدرس ايميل شما