۰

موجودی داروهای خاص دوکسوروبیسین، دفریپرون و انسولین در برخی استان‌ها؛ صفر!

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۳
کد مطلب : ۱۴۸۲۹
موجودی داروهای خاص دوکسوروبیسین، دفریپرون و انسولین در برخی استان‌ها؛ صفر!
سالم‌‌خبر: به رغم تاکید و انکار بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت و درمان بر عدم کمبود دارو در کشور و دسترسی بیماران به تمامی داروها و تاکید برخی معاونان غذا و داروی علوم پزشکی استان های مختلف مبنی بر موجودی و تهیه دارو به ویژه برای بیماران خاص از داروخانه‌های منتخب اما موجودی این داروخانه‌ها نیز امیدبخش نبوده و بسیاری از اقلام دارویی بیماران خاص و مبتلایان به دیابت دچار کمبود شدید یا موجودی صفر است.

اگرچه تامین داروی بیماران خاص در داروخانه‌ها حتی از نوع منتخب آن امری
بعید به نظر می‌رسد اما این کمبود به گونه ای فراگیر شده که بیماران دیگر برای تهیه دارو به دلالان امید بسته و با بهای چند برابری داروی خود را تهیه می‌کنند.

به گزارش تسنیم در استان کردستان 3 هزار و 672 بیمار خاص و صعب‌العلاج در سامانه شناسایی بیماران نادر وزارت بهداشت ثبت‌نام کرده‌اند. 120 نفر به بیماری تالاسمی، هزار و 932 نفر به ام‌اس، 615 نفر به دیالیز،  176 بیمار به هموفیلی و 659 نفر هم به بیماری پیوند کلیه دچار هستند.

همچنین در زمینه بیماران صعب‌العلاج نیز 34 نفر کردستانی به
بیماری سیستیک فیبروزیس، 11 نفر به بیماری بال پروانه‌ای، یک نفر به بیماری ام‌پی‌اس، 11 نفر به اس‌ام‌ای، 14 نفر به نقص ایمنی اولیه و 70 نفر به اختلال طیف اوتیسم مبتلا هستند. بیمارانی که مجبور هستند در کنار رنج و درد بیماری، مشقت تهیه دارو، کمبود و گاهی نایاب بودن برخی از اقلام دارویی را نیز به جان بخرند.

موجودی چند نوع دارو از بیماری‌های خاص از جمله داروی (دوکسوروبیسین)، (دفریپرون) و (انسولین) به گفته ی مسوولان چند داروخانه تقریبا صفر بوده و تمام شده است.
کد مطلب : ۱۴۸۲۹
نام شما

آدرس ايميل شما