اسپری بینیِ فایزر برای تسکین درد شدید میگرن مجوز گرفت

20 اسفند 1401 ساعت 14:49

سالم خبر: شرکت دارویی فایزر اعلام کرد که مقامات بهداشتی ایالات متحده برای شیوه درمانی تازه این شرکت علیه بیماری میگرن مجوز صادر کرده‌اند.


سالم خبر: شرکت دارویی فایزر اعلام کرد که مقامات بهداشتی ایالات متحده برای شیوه درمانی تازه این شرکت علیه بیماری میگرن مجوز صادر کرده‌اند.

به گزارش سالم خبر به نقل از یورونیوز، این شرکت داروسازی در آمریکا که از نخستین تولیدکنندگان واکسن کرونا در جهان به شمار می‌رود ویژگی خاص لحاظ شده در شیوه درمانی تازه خود برای مقابله با بیماری میگرن را استفاده از نوعی اسپری‌ بینی عنوان کرده است.

این محصول که قرار است به زودی با نام تجاری «زاوزپرت» Zavzpret در بازار عرضه شود برای درمان دردهای شدید ناشی از بیماری میگرن در بزرگسالان، تایید مقامات و کارشناسان بهداشتی سازمان غذا و داروی آمریکا را دریافت کرده است.

فایزر در بیانیه‌ای یادآور شده است که نتایج آزمایش‌های بالینی گسترده مرتبط با تحقیقات پیش از ابداع این شیوه درمانی و در نهایت ساخت اسپری بینی تسکین دهنده دردهای شدید میگرن ماه گذشته در نشریه علمی لنست منتشر شده است.

میگرن از جمله بیماری‌هایی است که علائم حاد آن می تواند تأثیر منفی قابل توجهی بر زندگی روزمره داشته باشد؛ این بیماری اغلب علاوه بر سردرد با اختلالات بینایی یا عدم تحمل نور نیز همراه است.

فایزر اعلام کرده است که اسپری ضد میگرن «زاوزپرت» از ماه ژوئیه سال جاری میلادی (۲۰۲۳) در داروخانه‌های ایالات متحده در دسترس عموم خواهد بود.


کد مطلب: 14094

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/14094/اسپری-بینی-فایزر-تسکین-درد-شدید-میگرن-مجوز-گرفت

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com