حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا:

موارد ابتلاء به کرونا افزایش یافته است

15 اسفند 1401 ساعت 16:13

سالم‌خبر: دبیر کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: اگرچه وضعیت کشور به دلیل استفاده درست از طرح سراسری واکسیناسیون کنترل شده است اما این روزها تعداد موارد ابتلا به کرونا افزایش یافته است.


سالم‌خبر: دبیر کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: اگرچه وضعیت کشور به دلیل استفاده درست از طرح سراسری واکسیناسیون کنترل شده است اما این روزها تعداد موارد ابتلا به کرونا افزایش یافته است.

حمیدرضا جماعتی همچنین افزود: اگر سهل‌انگاری‌ها در رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک در اماکن شلوغ و فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی مردم انجام شود، ویروس دوباره جان می‌گیرد.

وی گفت: بنابراین باید در محیط‌های بسته و پرازدحام از ماسک استفاده شود و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در دستور کار جدی مردم باشد چون کرونا نشان داد که در محیط بسته و به دلیل اینکه افراد چهره به چهره روبه روی هم هستند امکان انتقال این ویروس وجود دارد.

وی تصریح کرد: همه اقدامات انجام شده در ۲ سال اخیر نشان داد که واکسیناسیون راه مهمی برای نجات کشور از این وضعیت و پایدار ماندن کشور در برابر کرونا است، از مردم می‌خواهیم برای تزریق واکسن کرونا زودتر به مراکز مربوطه مراجعه کنند تا دوباره به روزهای تلخ مرگ و میر کرونایی و اعمال محدودیت‌ها برنگردیم.

جماعتی ادامه داد: مردم باید با استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در اماکن مسقف شلوغ، پرتردد و پرازدحام، وسایل نقلیه عمومی و بیمارستان‌ها توجه داشته باشند و در فضاهای باز استفاده از ماسک الزامی نیست.

دبیر کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: در واقع توصیه‌های جدی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای کنترل بهتر این ویروس است و باید این موضوعات از سوی مردم جدی گرفته شود زیرا کرونا نشان داد که با هیچ کسی شوخی ندارد و ممکن است به نوعی همه را درگیر این بیماری کند.

براساس آمارهای وزارت بهداشت از ابتدای شیوع ویروس کرونا از ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ تاکنون مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۵۷۰ هزار و ۲۳۲ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۴ هزار و ۸۹۳ رسید.

تاکنون ۶۵ میلیون و ۲۰۴ هزار و ۶۳۷ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۵۹۹ هزار و ۳۶۸ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۶۴۷ هزار و ۲۷۸ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۴۵۱ هزار و ۲۸۳ دُز رسیده است.


کد مطلب: 14076

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/14076/موارد-ابتلاء-کرونا-افزایش-یافته

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com