دخالت برخی نهادها در سیاستگذاری‌های سازمان غذا و دارو ممنوع!

25 بهمن 1401 ساعت 17:16

سالم‌خبر: رئیس انجمن وارد کنندگان فرآورده های آرایشی و بهداشتی گفت: بايد از قیمت گذاری دستوری فاصله گرفت، تولیدکننده باید آزاد باشد تا رقابت برندها با هم رشد کند


سالم‌خبر: رئیس انجمن وارد کنندگان فرآورده های آرایشی و بهداشتی گفت: بايد از قیمت گذاری دستوری فاصله گرفت، تولیدکننده باید آزاد باشد تا رقابت برندها با هم رشد کند

محمدرضا بحیرایی در افتتاحیه چهارمین همایش و نمایشگاه بین المللی فرآورده های آرایشی، بهداشتی، شوینده و صنایع وابسته گفت: وقتی سخن از سازمان غذا و دارو می‌آید؛ همه ذهن‌ها به سمت دارو می رود در حالی که دارو خط آخر است و ما باید به سمت پیشگیری برویم، سازمان غذا و دارو بازوی قوی برای ماست و فرمول های سازمان غذا و دارو در سطح کشورهای پیشرفته و سطح اول جهان است اما شاهد دخالت برخی نهادها در سیاستگذاری های مرتبط با این سازمان هستیم.

رئیس انجمن وارد کنندگان فرآورده های آرایشی و بهداشتی، افزود: صنعت آرایشی و بهداشتی به حلقه درمان کمک می‌کند؛ این صنعت آرایشی و بهداشتی است که چرخ داروخانه با آن می‌چرخد زیرا بیمه‌ها با ماه‌ها تاخیر پول دارو را می‌دهند و اگر چرخ اقتصاد داروخانه‌ها نچرخد؛ در نهایت دولت باید به داروخانه‌ها یارانه بدهد.

بحیرایی تاکید کرد: برای رشد صنعت باید به تجاری سازی و برند سازی توجه کرد و از قیمت گذاری دستوری فاصله گرفت؛ تولیدکننده باید آزاد باشد تا رقابت برندها با هم رشد کند.

رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی، از دخالت سایر نهادها در امور سازمان غذا و دارو انتقاد کرد.
محمدرضا بحیرایی، صبح سه شنبه بیست و پنجم بهمن ۱۴۰۱ در چهارمین همایش فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، با عنوان این مطلب که صنعت آرایشی و بهداشتی از جایگاه ویژه ای در حوزه سلامت برخوردار است، افزود: نظام سلامت، یعنی پیشگیری از بیمار شدن و دارو در حلقه آخر سلامت قرار دارد.

وی ادامه داد: سازمان غذا و دارو یک بازوی توانمند در حوزه سلامت است که سایر نهادها در امور این سازمان دخالت می‌کنند.

بحیرایی گفت: کارآفرینی در صنعت آرایشی و بهداشتی، موضوعی نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم صنعت آرایشی و بهداشتی ما توسعه پیدا کند، باید آزاد باشد. زیرا، موضوع رقابت و برندینگ مطرح است.

بحیرایی افزود: برندینگ پول می‌خواهد و این پول از محل رقابت فراهم می‌شود.

 


کد مطلب: 13948

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/13948/دخالت-برخی-نهادها-سیاستگذاری-های-سازمان-غذا-دارو-ممنوع

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com